E320 (w210) Bagtøj, slider skævt på dæk.

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

E320 (w210) Bagtøj, slider skævt på dæk.

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Jeg har kig på en E320 cdi (w210), men er lidt bekymret for bagtøjet. Den har kørt 700.000+ km. Han siger den har fået nyt (brugt) bagtøj. Jeg syntes baghjulene står ret skævt (hælder udad forneden) og dækkene er temmelig slidt på indersiden, og ifølge ham så slider den ret meget på hjulene. Han siger også at den lige er blevet 4hjuls udmålt i øvrigt.
Er det normalt at de står synligt ret skævt og slider så meget når lige den er udmålt?
Kan det nye (brugte) bagtøj være sat forkert på eller justeret forkert så de stadig er skæve selvom de lige er 4hjulsudmålt? Skal der bare nye fjedre på? (de er vist aldrig skiftet). Jeg kan godt skrue på en masse ting selv men er nu lidt i tvivl her om jeg køber katten i sækken :shock: .


Mvh.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: E320 (w210) Bagtøj, slider skævt på dæk.

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Nå har læst mig til at det nok et 'camber' der har en for stor vinkel, sikkert fordi den er sænket uden han så har justeret den, men mener nu han sagde den ikke er sænket. Hvis man går ud fra den ikke er sænket, hvad kan så være galt? og er det ikke også sådan noget der justeres ved en 4hjulsudmåling?

Mvh
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: E320 (w210) Bagtøj, slider skævt på dæk.

Indlæg af SLKkompressor »

700.000+ er mange kilometer selv for en MB. FDM laver brugtvognsundersøgelse til brug ved køb. Sælger bør betale sådan en undersøgelse. Der vil man kunne hjælpe dig med undersøgelse af mange forskellige problemsteder på bilen. Få udleveret 4 hjuls undersøgelsens resultat og vis den til prøvemesteren. Er bilen en stationcar har den højderegulering som kan være defekt
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: E320 (w210) Bagtøj, slider skævt på dæk.

Indlæg af mercelsker »

Hej SLKompressor,

Ja jeg tror jeg må kræve en undersøgelse. Er det kun stationcar der har den højderegulering? det er en sedan det her.

Mvh.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: E320 (w210) Bagtøj, slider skævt på dæk.

Indlæg af SLKkompressor »

Biler med Xenon lygter skal alle have en form for niveauregulering. Bland andet derfor er xenon lys så dyrt.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: E320 (w210) Bagtøj, slider skævt på dæk.

Indlæg af CDI »

SLKkompressor skrev:Biler med Xenon lygter skal alle have en form for niveauregulering. Bland andet derfor er xenon lys så dyrt.

Stationcar har altid nivaue reguleret bagvogn 1 sensor bag hvis luft undervogn. Eller nivaue regulator hvis det er med hydraulik.
Xenonlys system har bare 2 nivaue-sensorer for og bag, disse regulere ikke undervognen men sender signal til forlygter/styreenhed.
Besvar