Motor vil ikke starte om morgenen. C 270 CDI

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Jan-DK
Indlæg: 96
Tilmeldt: 3. mar 2009, 15:27
Geografisk sted: Hvalsø

Motor vil ikke starte om morgenen. C 270 CDI

Indlæg af Jan-DK »

Hej

C 270 CDI. Automatgear. 2004. 280000 km. Er importeret i 2008. Så ikke gamle taxa. Alle service overholdt. Brændstoffilter har "kørt" 30000 km.

Overskriften er så ikke helt rigtigt.
Den starter og går i 3 til 4 sek. Så stopper den. Og det er kun om morgenen. Om det er meget koldt eller 0 grader gør ikke noget.
Jeg har prøvet at lade den forvarme helt og derefter starte og det gør ikke nogle forskel.
Jeg har prøvet at starte med det samme og det er det samme.
Til at begynde med kom det kun når tanken var næsten tom.
Nu er det også når tanken er fuld.
Den starter som regel efter 5 til 10 forsøg.
For mig er det som om den er tom for brændstof.
Og den så lige skal suge brændstof op til systemet igen.

Jeg har skiftede alle o-ringe fra brændstoffilter og frem. 6 stk.
Jeg har også skiftede slangen fra brændstoffilter og frem til lavtryks pumpen.

Jeg har skiftede de tre o-ringe i ventilen i bagenden af rail.

Jeg har skiftede alle 5 gløde rør. Bare fordi. :roll:

Hvad mangler jeg. :?:
Hilsen Jan Møller.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Motor vil ikke starte om morgenen. C 270 CDI

Indlæg af CDI »

Brændstofvarmeveksler/køler.
Sidder på/omkring indsugningsmanifold ved torpedo hvor fremløb slanger går ind.
Du kan bare for at prøve køre udenom denne køler ved at flytte slangerne og prøve dagen efter om der er forskel.
Brugeravatar
Jan-DK
Indlæg: 96
Tilmeldt: 3. mar 2009, 15:27
Geografisk sted: Hvalsø

Re: Motor vil ikke starte om morgenen. C 270 CDI

Indlæg af Jan-DK »

Det er da en mulighed.

Jeg har lige hentede de sidste to slanger fra lav tryks pumpen og til høj tryks pumpen.
Og returen fra høj tryks pumpen til rail.

Så bliver de skiftede i morgen og hvis det ikke virker prøver jeg dit forslag.
Hilsen Jan Møller.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.
Tommyc
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. dec 2010, 11:24

Re: Motor vil ikke starte om morgenen. C 270 CDI

Indlæg af Tommyc »

Hvad med toppunktføleren? Den kan jo også have en lille defekt
Brugeravatar
Jan-DK
Indlæg: 96
Tilmeldt: 3. mar 2009, 15:27
Geografisk sted: Hvalsø

Re: Motor vil ikke starte om morgenen. C 270 CDI

Indlæg af Jan-DK »

Tommyc skrev:Hvad med toppunktføleren? Den kan jo også have en lille defekt
Den ved jeg ikke hvor sidder.

Så blev de sidste to slanger skiftede.
Og et nyt batteri sat i. " bare fordi."

En tur til MB i Holbæk og PC.eren sat til.
6 sider med fejl.
Alle var med lav volt til følge.
Alle fejl blev slettede og der kom ikke nogen igen.

Undtagen en. Spjæld motor til venstre side nedad. " Køre træg eller ikke virker.
Den må jeg tage til sommer.

Så de sidste to dage har den startede hver morgen uden problemer. :mrgreen:
Så alle finger er X de næste dage.
Hilsen Jan Møller.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.
Brugeravatar
Jan-DK
Indlæg: 96
Tilmeldt: 3. mar 2009, 15:27
Geografisk sted: Hvalsø

Re: Motor vil ikke starte om morgenen. C 270 CDI

Indlæg af Jan-DK »

Så ville den ikke starte her til morgen.
Selvom der var 6' + grader.

Sidder der en stopventil eller sådan noget.
Dvs. en ventil til at åbne/lukke for brændstof når man drejer nøglen.

Denne gang skulle der næsten 20 gange til før den startede.
Hilsen Jan Møller.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.
Brugeravatar
Jan-DK
Indlæg: 96
Tilmeldt: 3. mar 2009, 15:27
Geografisk sted: Hvalsø

Re: Motor vil ikke starte om morgenen. C 270 CDI

Indlæg af Jan-DK »

Lige en opdate.

Så skiftede jeg også lavtryks "fødepumpen" pumpen.
Det var Onsdag jeg gjorde det.
Og indtil videre har den startede hver morgen. :mrgreen:
Og tanken er ca. 1/4 fuld.

Så indtil videre tro jeg på at det er den der var skurken.

En anden ting som så er mærkeligt:
Forlygtevaskerne er holdt op med at virke.
Elruderne " alle 4 " vil ikke selv køre op uden at man holder knappen oppe. Ned er der ikke noget problem.

Og disse to fejl er kommet efter de har haft testeren på.
Men det tager jeg lige med dem på Tirsdag.
Hilsen Jan Møller.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.
Brugeravatar
Jan-DK
Indlæg: 96
Tilmeldt: 3. mar 2009, 15:27
Geografisk sted: Hvalsø

Re: Motor vil ikke starte om morgenen. C 270 CDI

Indlæg af Jan-DK »

Og fejlen kom så igen. Den med at den ikke ville starte om morgenen. fejlen kom omkring slut december.
Denne gang skiftede jeg så de to slanger som går fra tanken til en "køler eller hvad det nu er" og derfra til br. filter.

Denne gang er fejlen så ikke kommet igen.

De to slanger jeg skiftede var de to org. som sad på bilen fra ny.
Der var ikke noget at se på dem. Heller ikke da jeg "vred" dem rundt efter de var afmont.
Spændebåndene var også de org.

Dette var bare lige en update. :mrgreen:
Hilsen Jan Møller.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.
Birke
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. mar 2012, 10:11

Re: Motor vil ikke starte om morgenen. C 270 CDI

Indlæg af Birke »

Det med at ruderne ikke vil køre op uden at knappen holdes oppe, er vist fordi batteriet har været afmonteret. Træk op i knapperne i mindst 2 sek efter ruden er lukket, systemet nulstilles nu og ruderne virker igen som de skal. Hvis du har soltag kører det sikkert også i ryk, tryk knappen op i mindst 2 sek. efter soltaget er lukket.

Sådan var det ihvertfald på min W203

vh klaus
W203/270CDI 525.000 km
Brugeravatar
Jan-DK
Indlæg: 96
Tilmeldt: 3. mar 2009, 15:27
Geografisk sted: Hvalsø

Re: Motor vil ikke starte om morgenen. C 270 CDI

Indlæg af Jan-DK »

Og siden sidst har fejlen ikke været der på ruder og vasker.
Hilsen Jan Møller.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.
Besvar