Fejlmelding ved kørsel med trailer

Alt vedrørende teknik
Besvar
Henriksch
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. feb 2011, 12:19

Fejlmelding ved kørsel med trailer

Indlæg af Henriksch »

Når jeg kører med min trailer, viser display i bilen fejl på såvel bag- som blinklys.
Bilen er en W211 320CDi fra 2006 med træk, som kan skubbes ind under vognen når det ikke benyttes.
Jeg benytter en adapter for at stikket fra traileren kan benyttes.
Er der nogen som kender til dette problem, og ved hvad der kan gøres for at rette på det?
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Fejlmelding ved kørsel med trailer

Indlæg af SLKkompressor »

Der er mange fejlmuligheder. Trailerens ledningsnet skal være monteret rigtigt. Adapteren skal passe til stikket på bilen. Når adabteren er sat i stikket skal låseringen drejes helt på plads så den påvirker en svits i stikket hvilket fortæller bilens system at der er påhæng på. Har du undersøgt om trailerens lys virker nøjagtigt som bilens? Kommer fejlen fra starten eller efter første gang du bremser?
Henriksch
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. feb 2011, 12:19

Re: Fejlmelding ved kørsel med trailer

Indlæg af Henriksch »

Fejlen kommer med det samme:
Den melder fejl i påhæng højre baglys, påhæng venstre baglys, påhæng venstre blinklys, mens højre blinklys og bremselys tilsyneladende virker som det skal.
Alle lygter på traileren virker som de skal og sammen med vognens.
Ramon
Indlæg: 7
Tilmeldt: 30. jan 2012, 00:19

Re: Fejlmelding ved kørsel med trailer

Indlæg af Ramon »

Har du fundet fejlen min gør præcis det samme?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Fejlmelding ved kørsel med trailer

Indlæg af BWJ »

Jeg havde samme fejl da jeg havde 7 polet på traileren, fik en anden adaptor, der er forskel på forbindelserne i dem.
ZOOM ZOOM.
Ramon
Indlæg: 7
Tilmeldt: 30. jan 2012, 00:19

Re: Fejlmelding ved kørsel med trailer

Indlæg af Ramon »

Har jeg også tænkt på men har prøvet 2 forskellige og de er helt ens og har hørt flere steder om der findes flere modeller men det lyder ikke sådan?
Hvor er din fra og hvilket mærke?
Besvar