w210 - Kardanled til akselspindel

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

w210 - Kardanled til akselspindel

Indlæg af mercelsker »

Hej,

På et reperations tilbud jeg fik fra Mercedes-Benz er een af tingene (blandt mange): "Kardanled til akselspindel forneden til højre udskiftes".

Er der evt. nogen der kan kaste lidt lys på hvad det er for noget? Jeg vil gerne selv lave det men den bog jeg har er på Engelsk og er ikke lige helt sikker på hvad der menes, og kan ikke tyde tilbudet (der er på 4 sider!) og finde ude af hvilken reservedel der menes.

Jeg oplever en del rysten ved kørsel på 100 - 120 kmt, kan det have noget med det at gøre? eller er vi her ude i noget helt andet.

Det er en E320 CDI sport fra 2001.


Mvh.
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: w210 - Kardanled til akselspindel

Indlæg af Daimler »

Mojn!!

Ja jeg tror de har røget Hash, jeg ved jo nok hvad et kardanled er og hvad en aksel er og også hvad en spindel er :!: men et kardanled til en aksel spindel da melder jeg lige lidt pas, men der er måske nogen her på siderne der har et bud :?:

Kunne du ikke bare lige skrive WDB210??? så ved nogen af os her på siderne præsis hvad for en model du har :?: . Har skrevet det før men det kniber gevaldigt for folk og finde ud afdet :evil: Det er ligesom når man kommer på lageret og køber reservedele, og siger jeg skal have et sæt støddæmpere, lagermanden spørger så til hvad :?: Det er da til en mercedes :!: ja ellers var du jo ikke kommet her :!: hvad for en :?: en mercedes ja men hvad for en model :?: øh oh ja hvad er det nu for en :?:

Hilsen Daimler!!
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: w210 - Kardanled til akselspindel

Indlæg af CDI »

hehehehe.... lyder volapyk med sådan er er det oversat når man slår div. arbejdstider op i ASRA som er udført af MB Stuttgart.

På godt dansk: højre bærekugle.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: w210 - Kardanled til akselspindel

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Skal nok prøve at huske stelnummer i fremtiden... :D :shock: her er det: WDB2100261B290633

Bærekugle??? ok, haha, så giver det ligepludselig mening. Tak for det CDI!

jeg tror måske de har oversat noget fra svensk eller sådan noget for hvis man googler det kommer der kun lidt ordbøger op med svensk/dansk osv. men man bliver ikke meget klogere.


Mvh.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: w210 - Kardanled til akselspindel

Indlæg af CDI »

En defekt bærekugle kan klonke eller pive men ryster ikke som du beskriver.
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: w210 - Kardanled til akselspindel

Indlæg af Daimler »

CDI skrev:hehehehe.... lyder volapyk med sådan er er det oversat når man slår div. arbejdstider op i ASRA som er udført af MB Stuttgart.

På godt dansk: højre bærekugle.

Mojn CDI!!

Ja det er sgu godt nok noget af en oversættelse, bærekugle den var jeg sgu aldrig kommet på. Men det er nok fordi jeg læser alt på tysk :!: Men du kan jo også se jeg er fra det sydlige Danmark :wink:
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: w210 - Kardanled til akselspindel

Indlæg af CDI »

okey... gæt denne så..

Tværgående styrestang forneden på foraksel :?: :lol:
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: w210 - Kardanled til akselspindel

Indlæg af Daimler »

CDI skrev:okey... gæt denne så..

Tværgående styrestang forneden på foraksel :?: :lol:

Mojn!

Jeg tror sgu det er den nederste bærearm :wink: Men måske ikke :cry:
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: w210 - Kardanled til akselspindel

Indlæg af CDI »

Daimler skrev:
CDI skrev:okey... gæt denne så..

Tværgående styrestang forneden på foraksel :?: :lol:

Mojn!

Jeg tror sgu det er den nederste bærearm :wink: Men måske ikke :cry:


hehehe, ja.... er det ikke bare lige ud af landevejen!!!
Besvar