Min W211 ryster i mellem 60 og 80...?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brian H. Obel
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. mar 2011, 12:56

Min W211 ryster i mellem 60 og 80...?

Indlæg af Brian H. Obel »

Mercedes W211 Aut. CDI E220 fra 2008. kørt 200.000 - importeret.

Både motor og gearkasse kører rigtig godt, jævn motorgang og rigtig gode gearskift - så jeg fornemmer ikke problemet ligger her!

Dette er et meget mærkeligt problem!

Forhandler (Rødkjær biler i Hammel - som virkelig prøver at løse problemet) har skiftet bagtøj, kardan, kardan leje, converter, gearkasse ophæng, styre og bærekugler i begge sider, osv osv... MB værksted kunne konstateres fejl - men deres påstand var converter, bagtøj eller kardan - dette hjalp meget men har ikke fjernet denne underlige rysten.

BK Auto (Risskov) mener det er converter - men den er netop skiftet!

Jeg har selv valgt at skifte begge motor ophæng - og prøvet med en 4 hjuludmåling og sporing ved NDI, men heller ikke dette hjalp på at den ryster.

Det er ikke nogen ensartethed i hvornår den ryster, men det opstå når jeg kører imellem 60 og 80 - nogen gange kommer det ved svag belastning enten op ad bakke eller ned ad bakke i med/friløb...

Det er en rysten som føles som en meget voldsom resonans - det er hele bilen som ryster MEGET og det larmer noget - alle som har oplevet det, kommenterer det - så det må være en fejl, som kan udbedres.

Jeg kan nok bedst beskrive det som om at bilen kører i alt for højt gear i for lave omdrejninger... og så alligevel, er dette ikke altid tilfældet???

HJÆLP TAK alle som kan komme et logsik fornuftigt bud på hvad det kan være vil jeg meget høre fra.

MVh
Brian H. Obel
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Min W211 ryster i mellem 60 og 80...?

Indlæg af olesj »

Et bud kunne være dine forhjulslejer der er slidte ,hvis du drejer lidt fra side til side ændre lyden sig eller forsvinder måske kort til den ene side .

Vinterdæk og slidte lejer kan få hele bilen til at synge højt .
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Brian H. Obel
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. mar 2011, 12:56

Re: Min W211 ryster i mellem 60 og 80...?

Indlæg af Brian H. Obel »

olesj skrev:Et bud kunne være dine forhjulslejer der er slidte ,hvis du drejer lidt fra side til side ændre lyden sig eller forsvinder måske kort til den ene side .

Vinterdæk og slidte lejer kan få hele bilen til at synge højt .
Hej.

Tak for dit svar, men jeg er overbevist om at det ikk er dæk, hjullejer og lign - jeg tror selv det kommer fra "motor eller gearkasse" selv om det måske kan være lidt selv modsigende... det skal helt sikkert opleves, for det er ikke et normalt problem!
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Min W211 ryster i mellem 60 og 80...?

Indlæg af BWJ »

Ja du har prøvet meget, har du når rysten indtræder,1. prøvet at sætte den i neutral, og 2. prøvet at geare et gear ned ?
Jeg går ud fra at dine Hardyskiver, gearkasseophæng og midterleje på kardan er ok !?.
En sjælden ting kan være defekte centreringsringe på kardan forreste nr. A 124 410 10 32 bagerste nr. A 124 410 07 32.
ZOOM ZOOM.
Brian H. Obel
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. mar 2011, 12:56

Re: Min W211 ryster i mellem 60 og 80...?

Indlæg af Brian H. Obel »

BWJ skrev:Ja du har prøvet meget, har du når rysten indtræder,1. prøvet at sætte den i neutral, og 2. prøvet at geare et gear ned ?
Jeg går ud fra at dine Hardyskiver, gearkasseophæng og midterleje på kardan er ok !?.
En sjælden ting kan være defekte centreringsringe på kardan forreste nr. A 124 410 10 32 bagerste nr. A 124 410 07 32.

Hej - og tak for dit svar!

Ja, Hardyskiver er i orden, gearkasseophæng NYT og midterleje på kardan NYT - så jeg må formode de er ok.

Jeg har lige været ude og køre, og kunne fremprovokere den rysten - og ved 60-62km/t kommer det som en brummen/resonans, det får hele bilen til at ryste
(det minder faktisk meget om at når man åbner en rude bagi imens man kører, den resonans og rysten i kabinen er meget lig det jeg oplever)

Nu tjekker jeg hver gang jeg jeg er ude at køre, ved hvilken hastighed den ryster, for at finde helt præcist ud af hvornår det kommer - jo flere info jeg kan samle, jo større sandsynlighed er der for at jeg kan få fejlen frem og lavet!
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: Min W211 ryster i mellem 60 og 80...?

Indlæg af Daimler »

Mojn!!

Hvor bor du i landet :?: Kan se du skrev noget om en Mekaniker i Hammel, Hvis du er der oppe fra så kunne jeg jo køre en tur med dig :!: Når jeg kommer op i sommerhuset her sidst i Marts. Det er ved Kongensbro, men send mig en besked :lol:

Hilsen Daimler!
kimjensen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 22. dec 2010, 18:31

Re: Min W211 ryster i mellem 60 og 80...?

Indlæg af kimjensen »

Hej, har prøvet noget lignende og skiftede de forreste bremseskiver til originale... De uoriginale var fra REfako...
jbl3
Indlæg: 41
Tilmeldt: 20. aug 2009, 14:04

Re: Min W211 ryster i mellem 60 og 80...?

Indlæg af jbl3 »

Hej, min 211 har det magen til, fandt du fejlen, og hvor var fejlen?
Mvh. Jan.
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: Min W211 ryster i mellem 60 og 80...?

Indlæg af Velo »

Jeg har haft en skæv fælg der gjorde at hele vognen rystede ved en 40 km/t.
Prøv at skifte hjulnene hvis du har muligheden.
Det kan også sagtens være en sprunget karkasse på et dæk så den kører åndsvagt uden at man kan se eller måle det.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Min W211 ryster i mellem 60 og 80...?

Indlæg af BWJ »

Blev fejlen fundet ???
ZOOM ZOOM.
Besvar