Dyb Brummen

Alt vedrørende teknik
Besvar
elite-tag
Indlæg: 40
Tilmeldt: 17. aug 2010, 13:35
Geografisk sted: HORSENS
Kontakt:

Dyb Brummen

Indlæg af elite-tag »

Hej til panelet.
Jeg oplever for tiden at der kommer en dyb brummen når bilen temperatur er mellem ca. 30 til 65 grader. Når bilen er kold er der ingen brummen før de ca. 30 grader og efter ca. 65 grader forsvinder brummen igen, det er 5 gear der giver brumme lyden der er ikke noget i de andre gear. Bilen er med automatgear.
Vores bil heder 210.006 E220 CDI (210 Sedan 1999 E Klasse
Jeg håber der er nogen der har et forslag til hvad dette kan være

Mvh. Benny
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Dyb Brummen

Indlæg af oej »

Kunne godt være dine motorophæng ? Hvis dine motorophæng er "faldet" sammen kan bundkaret rører ved dine metalbundpplade og dette kan give en meget kraftig resonans/brummen. Dine lufftfilter ophæng kan også være slidt så plast kassen står ned på udstødnings manifolden, Dette kan også brumme kraftigt.

Hvis det er motorophængene kan du køre med afmonteret bundplade (lille i metal) og det vil være væk. Luftfilterkasse kan du prøve at "skubbe" med i tomgang og høre om den går på.

Oej
elite-tag
Indlæg: 40
Tilmeldt: 17. aug 2010, 13:35
Geografisk sted: HORSENS
Kontakt:

Re: Dyb Brummen

Indlæg af elite-tag »

Hej Oej.
Men burde den så ikke brumme hele tiden,
den brummer kun i 5 gear og brummen går væk når bilen når over de 65 grader
shadowcast
Indlæg: 71
Tilmeldt: 16. jan 2011, 11:00

Re: Dyb Brummen

Indlæg af shadowcast »

Det lyder som motorophæng... Går ud fra det er ved 75-95 km/t ..
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Dyb Brummen

Indlæg af oej »

Hej Elite-tag

Da jeg i tidernes morgen købte samme type vogn konstateret jeg at der var sat gummi indlæg mellem min metal bundplade og forbroen (for at lave afstand) og da jeg fjernet dem fik jeg samme type brummen, Det viste sig næsten altid når bilen var kold og altid når den kom i 5 gear omkring 80-90 kmt. Du kan prøve at "proppe" din hånd ind mellem bundkar og bundplade (oppefra og med slukket motor) og hvis ophængene er forholdvis nye/iorden kan man godt fingeren ind mellem disse.
Hvis der er mindre plads byt til nyt. Men det hurtigste er at løsnet de 4 8mm bolte og pille pladen af og køre en tur.

God fornøjelse
Oej
elite-tag
Indlæg: 40
Tilmeldt: 17. aug 2010, 13:35
Geografisk sted: HORSENS
Kontakt:

Re: Dyb Brummen

Indlæg af elite-tag »

shadowcast skrev:Det lyder som motorophæng... Går ud fra det er ved 75-95 km/t ..
Nej det er IKKE hastigheds bestemt, brummen kommer først når bilen når ca. 30º og forsvinder ved ca. 65º.
Ved 80º er brummen helt væk.
Senest rettet af elite-tag 10. mar 2011, 21:57, rettet i alt 1 gang.
shadowcast
Indlæg: 71
Tilmeldt: 16. jan 2011, 11:00

Re: Dyb Brummen

Indlæg af shadowcast »

Nemlig.. var os hastighed jeg skrev jo... men det er sgu nok de ophæng.. højst sandsynligt når den laver converter lockup, at den laver den resonanslyd.
Besvar