Styrekugle udskiftning (W210)

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Styrekugle udskiftning (W210)

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Jeg står og skal skifte styrekugler (og bærekugler og fjeder) på min W210 (E320 CDI) fra 2001.

Jeg fik så købt delene fra http://www.teilsuche24.de i tyskland, og de leverede hurtigt og billigt. (sparede vistnok ca 1500 kr, har ikke regnet precist ud endnu, på 4 x fjedre, 2 x bærekugle, 2 x styrekugle og 2 x bagerste bremseskiver :D :D og jeg kunne godt have sparet endnu mere da de har flere slags af hver men jeg holdt mig generelt fra de aller billigeste dele)

Her er så et (dumt :shock: ) spørgsmål: De to styrekugler er fra samme fabrikant og fortløbende fabrikant-partnummer, MEN den ene er aluminiumsfarvet mens den anden er sort (se billede nedenstående). Hmmmm. :? :shock: Betyder det noget? Kan der være en forskel, og vil det have indvirkning på styre-egenskaberne? vil den ene blive slidt mere end den anden?
Jeg tænker at det nok ikke betyder så meget, men vil alligevel spørge her da jeg ikke er helt sikker.

Billede

PS: Jeg fandt i øvrigt en god beskrivelse her af hvordan det gøres: http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... anged.html

Mvh.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Styrekugle udskiftning (W210)

Indlæg af BWJ »

Nu skal jeg ikke gøre mig klog, men tror også at du skal bruge en stor hammer, vinkelsliber og TIG svejser hvis du vil skifte dem som det link du henviser til, for det er bærekugler :D :D :D :D
ZOOM ZOOM.
Holmegaard
Indlæg: 97
Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
Geografisk sted: Bornholm

Re: Styrekugle udskiftning (W210)

Indlæg af Holmegaard »

Det har ingen betydning hvilken farve styrekugerne har..
Bilen skal jo i øvrigt spores efterfølgende så vil det jo også udligne en evt. meget lille forskel.

Hilsen Holmegaard
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Styrekugle udskiftning (W210)

Indlæg af mercelsker »

BWJ skrev:Nu skal jeg ikke gøre mig klog, men tror også at du skal bruge en stor hammer, vinkelsliber og TIG svejser hvis du vil skifte dem som det link du henviser til, for det er bærekugler :D :D :D :D
Ja det kan du vist have ret i :D :D Det bliver en hård dag. haha.

Det rigtige link er her: http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=35682


Mvh.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Styrekugle udskiftning (W210)

Indlæg af mercelsker »

Holmegaard skrev:Det har ingen betydning hvilken farve styrekugerne har..
Bilen skal jo i øvrigt spores efterfølgende så vil det jo også udligne en evt. meget lille forskel.

Hilsen Holmegaard

Ja det tænkte jeg også, men tænkte at der måske er forskel i den modstand de giver eller noget. Da metallet har forskellig farve er det måske muligt at andet også er forskelligt? Men jeg må satse på at producenten bare er gået over til den anden type metal og så er alt andet det samme. 8)

Mvh.
Holmegaard
Indlæg: 97
Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
Geografisk sted: Bornholm

Re: Styrekugle udskiftning (W210)

Indlæg af Holmegaard »

Vi ser ofte at der er farve forskel på de samme vare.
Ingen problemer, det er bare at montere :D
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Styrekugle udskiftning (W210)

Indlæg af mercelsker »

Holmegaard skrev:Vi ser ofte at der er farve forskel på de samme vare.
Ingen problemer, det er bare at montere :D
Ok tak for det så! det lyder betryggende.
Besvar