hjælp - motorhjælm er låst uden kabel (w210)

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

hjælp - motorhjælm er låst uden kabel (w210)

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Jeg har lige lavet årets dummert...

Højre (passager side) motorhjælm-lås var permanent åben pga. letter defekt kabel, så jeg pillede låsen af, pillede kablet af og limede ende-studsen af kablet fast på kabelkappen.
Så langt så godt, limen skulle tørre så jeg lod kablet ligge iden at sætte det i låsen, og da jeg var færdig for idag (og træt!) satte jeg lige låsen i også så den ikke blev væk... :shock: :shock: lukker hjælmen og i samme øjeblik den siger 'click' går det op for mig at kablet ikke er på!! :shock: :roll: :roll: :roll: :oops: :evil: argh.

Så nu er situationen den at højre side er permanent låst og venstre side godt kan åbne. Hvad er den bedste vej ind? har kigget lidt på nettet og nogle kom ind nedefra med et langt stykke stål-wire bøjet for enden. Andre siger ødelæg grillen og kom ind den vej.. hmm.
Vil det evt. hjælpe at pille kofangeren af?

Nogen ideer?

Det er en E320 CDI (w210) fra 2001.

Mvh.
Holmegaard
Indlæg: 97
Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
Geografisk sted: Bornholm

Re: hjælp - motorhjælm er låst uden kabel (w210)

Indlæg af Holmegaard »

Jeg tror ikke du kan få kofangeren af med lukket hjelm, desværre :(
Det er nok "bare at smadre frontgitteret og komme den vej ind.. Det koster ikke så meget :lol:

Hilsen Holmegaard
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: hjælp - motorhjælm er låst uden kabel (w210)

Indlæg af mercelsker »

Holmegaard skrev:Jeg tror ikke du kan få kofangeren af med lukket hjelm, desværre :(
Det er nok "bare at smadre frontgitteret og komme den vej ind.. Det koster ikke så meget :lol:

Hilsen Holmegaard

Øv. Syntes ellers jeg så noget fra en på nettet der sagde det kunne man godt, men det er ikke sikkert det hjælper så meget alligevel :|
Men ja, den trænger egentligt også til et nyt frontgitter såehh... :mrgreen:

Kigger på det i morgen eller tirsdag, så skal jeg nok poste opfølger til denne gyser :shock:
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: hjælp - motorhjælm er låst uden kabel (w210)

Indlæg af mercelsker »

Er der ikke nogen der med sikkerhed kan sige at man kan komme ind gennem 'grinet'.. ? Vil helst ikke smadre det med mindre jeg er sikker på jeg kan komme ind den vej :? .

Mvh.
Holmegaard
Indlæg: 97
Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
Geografisk sted: Bornholm

Re: hjælp - motorhjælm er låst uden kabel (w210)

Indlæg af Holmegaard »

Har lige lavet en 320 cdi w210 i dag.
Jeg har set lidt på hjelmlåsen, og der en rettelse til det jeg skrev før..
Det ser ikke ud til man kan komme indgennem gitteret desværre.
Jeg har tager nogle billeder men kunne ikke lige få dem ind på siden :twisted:

Ved faktisk ikke lige hvordan det skal gribes an..........

Vh holmegaard
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: hjælp - motorhjælm er låst uden kabel (w210)

Indlæg af BWJ »

Havde det været en E270CDI ville det være spild at ødelægge gitteret, der er ingen vej ind derfra, ved ikke hvor meget anderledes en 320 er.
Eneste vej jeg kan se, er forreste bundplade og op der fra.
ZOOM ZOOM.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: hjælp - motorhjælm er låst uden kabel (w210)

Indlæg af mercelsker »

Hej Holmegaard,

Det kunne være rigtig godt hvis du kunne uploade billeder. Jeg har prøvet at kigge efter nogen på nettet men uden meget held.
Det er super nemt at uploade på: imgur.com (2 klik og det er uploadet), den viser så et link til brug tuil forummer som dette som du bare kan copy paste ind i et indlæg.

Jeg syntes jeg fandt en historie om en der vist var gået ind gennem gitteret og så igennem luftindtaget. Luftindaget er netop løst på min, så jeg tænker det måske er muligt. Men ville være meget taknemmelig for nogle billeder, inden jeg ødelægger mit gitter for ingenting :mrgreen:

Mvh.
sundsgaard
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22. jul 2009, 08:54
Geografisk sted: Malmö

Re: hjælp - motorhjælm er låst uden kabel (w210)

Indlæg af sundsgaard »

Lavede stort set samme nummer med min 210.....sådan noget lo..

Jeg gik lidt rundt om den varme gröd, og endte med at läge mig ned på jorden, ind under dyret og kunne så med en flad skrueträkker komme op til låsen og manuelt påvirke denne så den sprang op.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: hjælp - motorhjælm er låst uden kabel (w210)

Indlæg af mercelsker »

Update! Så er den åben igen.

Jeg stak bare armen op gennem det hul der er nedenunder (der er lige plads til en arm, man kan se bagsiden af lygten), og så føle føle og...click! Kunne gøre det uden værktøj. Tog kun 1 minut. Det er muligt der ikke er plads hvis man har xenon, det ved jeg ikke (jeg har ikke xenon).
Så jeg er rimelig glad for jeg ikke begyndte at rive gitteret af for at komme ind den vej! :D :D :D :D

Tak for svar ellers fra jer alle, havde ikke set dit indlæg sundsgaard men det fint ellers.

Mvh.
Besvar