6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Alt vedrørende teknik
Jens Stæhr
Indlæg: 62
Tilmeldt: 19. sep 2010, 18:22

6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af Jens Stæhr »

Hej alle, jeg er den forholdsvis lykkelige ejer af en w210 270 cdi fra 02 med ca. 380.000 km. men der er 5 ting galt med bilen:

1 - speedermeternålen køre i hakker når den kommer over 110-120 km/t men den falder godt nok ned igen - måske helt nyt kombi ur??
2 - de 2 små display med temp. og ur har pixelfejl og kan ikke aflæses - jeg tror godt jeg kan få dem ud men jeg ved ik hvor jeg kan købe nye eller få rep.
3 - gearkasse fedter lidt rundt når jeg starter og den er kold og det er kun ved 1. til 2.
4 - højre bagfjedre eller støddæmper er defekt tror jeg, det giver et hårdt bank når hjulet køre over et lille hul i vejen. evt. noget med en gaskugle??
5 - forest på topstykket er der oliespild som jeg kan se på toppen af plast dækskjoldet og når jeg tager det af er der en noget tyk klump af gl. olie over den foreste cylinder helt ude ved kanten af motoren og det kan måske være en utæt vandpumpe? eller remstrammerhjul?
6 - fartpiloten hopper ud lige pludselig og så kan jeg slå den til igen men der går ikke længe så hopper den ud igen - er det v.f. narv der skal renses?? eller nyt?

Jeg tror der er meget alm. problemer med w210 og der er nok mange der kan genkende de ting her.

Med venlig hilsen Jens
kim w210
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. dec 2010, 21:40

Re: 6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af kim w210 »

Hov den med fartpiloten ........... det gjore min også, og nogle uger efter den begyndte på det, begyndte nogle advarsels lamper abs, est at lyse men kun nogle gange, så skiftede jeg bremselys kontakten og BINGO alt virker normalt igen....
Jens Stæhr
Indlæg: 62
Tilmeldt: 19. sep 2010, 18:22

Re: 6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af Jens Stæhr »

Ok, jeg havde aldrig forstillet mig det skulle have noget med bremselyskontakten at gøre.
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle flere der har haft de samme fejl og også udbedret dem.

Mvh. Jens
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Re: 6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af jjakobse »

Hej Jens,

Jeg har følgende input du kan arbejde lidt videre på..

De digitale tal i kombiuret er næsten altid i stykker hvis de ikke er blevet renoveret tidligere.. Jeg fik mit kombiur renoveret gennem Viborg Autogård.. De gør det ikke selv men sender det "et sted" hen.. Ved desværre ikke hvor, det havde jo nok været billigere at kunne gå direkte til kilden.. Evt. de blot vil oplyse dig hvem de bruger.

Ang. din fartpilot, så gjorde min 210'er det samme.. For mit vedkommende var det fordi spændingen på bilen var for lav.. Da jeg fik skiftet generatoren opførte fartpiloten sig pludseligt perfekt igen..

Håber dette kan bruges..
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
Jens Stæhr
Indlæg: 62
Tilmeldt: 19. sep 2010, 18:22

Re: 6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af Jens Stæhr »

Det er meget brugbart, jeg vil straks ringe til dem og få en pris ang. det kombiur. og med fartpiloten kan jeg godt se der kan være mange løsninger
så jeg må nok bare starte fra en ende af.

Mvh. Jens
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: 6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af oej »

Mulige svar på spørgsmål.

Nr 1 og 6 kan være signal fejl fra hjulføler eller et nav som er meget beskidt så den ikke kan læse ordentlig i fart. (kan ses på tester)
Hvis der er fejl på bremselyskontakt kommer på fejl på ESP BAS med det samme i display.
Kombi instrumentet kan selvfølgelig også være defekt.

3. Hvis den mangler olie fedter den når det er koldt (tjek oliestand i gearkasse når varm)

4. hvis den nederste bøsning i spindlen bag er gået kan den sagtens "banke" løftes op og kontrollere diverse ophæng

5. Utæt Flammeskive,Utæt retur på dyse, O-ringe i højtrykspumpe ??? Renses af og køre en tur så kan det nemmere ses


oej
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: 6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af Daimler »

Jens Stæhr skrev:Det er meget brugbart, jeg vil straks ringe til dem og få en pris ang. det kombiur. og med fartpiloten kan jeg godt se der kan være mange løsninger
så jeg må nok bare starte fra en ende af.

Mvh. Jens
Mojn Jens!

Der er et link til ham der renoverer dem her på siderne men du skal et godt stykke tilbage i datoerne :wink: ser også lige om jeg kan finde det :!: Har lige fundet inlæg du skal tilbage til side 24 onsdag 12.11.2008 inlæg pixelfejl i instrumentpanel, der er linket til ham der renoverer combi ure. :wink:

Hilsen Daimler!
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: 6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af BWJ »

Her er løsningen på 2 hvis du er lidt fingernem http://www.benzworld.org/forums/w208-cl ... l-fix.html
ZOOM ZOOM.
Jens Stæhr
Indlæg: 62
Tilmeldt: 19. sep 2010, 18:22

Re: 6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af Jens Stæhr »

Hej alle, så skal i bar høre. Jeg har i dag været hos mercedes i Holbæk med bilen og fået dem til at gennemgå ca. 15 forskellige ting som jeg har fundet på bilen der ikke er helt iorden.

1 og 2 speedometernålen og de 2 små display - der har jeg talt med en meget flink mand der hedder henning som er gammel taxavognmand gennem 32 år han kan lave det kombi ur for 1.500 når han engang kommer til sjælland. Så det kommer der styr på lidt senere

3 - er med al sansynlighed fordi der mangler olie på transmisionen og der er en pakning der er utæt omkring et multi stik der går ind på gear kassen, så det er en lille ting.
4 - højre bagfjedre, den er meget værre. På selve støddæmperen der er den bolt der sidder fast i toppen et dæmperen og går op i karrossen knækket så jeg skal have en ny dæmper - dyrt!
5 - olie spild ved topstykket. det er den foreste dysse der er utæt ved kobberskiven og den skal pilles ud. en ny dysse er ikke dyr men det kan være et maget stort arbejde at pille den ud og jeg kan risikere at topstykket skal af og det skal fræses ud.
6 - Da jeg kørte hjem var der ingen problemer men ellers skal der et nyt nav til. er det i venstre eller højre side det er? nogen der ved det?

Så fik jeg dem til at sætte deres komputer til og der var 10 fejl som alle blev slettet.

Nogle af de andre ting de kiggede på var:
- målt spændingen på bilen og den var 14,3 volt (fint)
- bilen går nogle gange i nød kørsel og det er pga. indsugningsmanifolden der er en forbindelsesstang lige under minifolden som er knækket og der er jeg nød til at købe en ny manifold - dyrt!
- bilen giver at lille ryk når den skal fra bakgear til drive men som mekanikeren siger, det er tiden tand og det er der ikke noget at gøre ved. (nyt bag tøj)
- ny forlygt pære og der fandt jeg ud af at den skal man ikke købe hos mercedes for de skal have 1.162,20 kr. for én.
- Så viste komputeren at 2 gløde rør skal skiftes og det kan være en dyr omgang, igen kan jeg risikere at topstykket skal af og til cylinder service

Det værksted i Holbæk er meget kompetænte og det var bestemt en dygtig mekaniker der viste meget mere om bilen end de andre steder jeg har været men de tager så også 949,38 kr pr. time.

Bag efter fik jeg tilbud på alle de dele der skal bruges for at lave bilen og der var for 22.399,- kr og så kommer arbejdslønen oveni og der skal nok være for 16-17.000 så alt i alt ca. 40.000

Da jeg ikke vil ofre 40.000 på bilen vil jeg prøve at finde de dele andre steder og så ved jeg at jeg selv kan lave noget af det så det vil jeg gå igang med.

Håber der er andre der kan bruge dette til noget eller bare vil smide en kommentar.

Mvh. Jens
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: 6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af BWJ »

Nr. 5. Gørløse autoimport har noget krads man hælder ned på koksen omkring dysen som opløser koksen, det er ikke nødvendigt at skifte dysen, kun flammeskiven.
Jeg vil tro at Gørløse kan lave det hele (med gode brugte dele) (excl pære) for omkring 6-8 kilo, men ring og spørg Peter på værkstedet.
ZOOM ZOOM.
Jens Stæhr
Indlæg: 62
Tilmeldt: 19. sep 2010, 18:22

Re: 6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af Jens Stæhr »

Det lyder mere som noget for mig, jeg prøver at ringe til dem. iøvrigt havde jeg fat i Viborg autogård og de skulle have 2.000 +m for at lave kombiur men efter jeg havde set det link du gav så kan det godt være jeg prøver at tage det ud og kigge på det.

Noget af det som Mercedes i holbæk gav pris på var bl.a.:
- MA612 090 19 37 Luft rør til 3.161,60 +m. men hvad er det?

Jeg kan se de priser de har på delene er de samme priser som gørløse har på org. dele i deres webkatalog så det er vel ok. så er det bare et spørgsmål om man vil bruge org. dele eller uorg.
Jens Stæhr
Indlæg: 62
Tilmeldt: 19. sep 2010, 18:22

Re: 6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af Jens Stæhr »

Efter jeg fik slettet fejlene hos mercedes så virker min fartpilot igen uden problemer

Mvh. Jens
Motby
Indlæg: 31
Tilmeldt: 27. nov 2009, 16:04

Re: 6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af Motby »

Hej.
En lille kommentar til problemet omkring utæt gearkasse.Det, at der render olie ud af stikket er et symptom på en utæt
"elplade" inde i gearkassen. Når o-ringen er slidt så løber olien ud af stikket. Der sker så det, at når man får ordnet o-ringen, så løber olien bare igennem ledningerne !!! op i printkortet som sidder i venstre side af motorrummet (set forfra) under et dæksel imod
førerhuset. Printet sidder i en lille boks, som bliver fyldt med olie. Man kan rense den med kontaktrens, men problemet
er jo ikke løst da gearkassen stadigvæk er utæt.
Ovennævnte forklaring kommer fra Gørløse. De vil have 7 kg. for skifte denne elplade jeg ved ikke om det er en OK pris.

Mvh.
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: 6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af Velo »

Ikke at jeg har noget løsningsforslag.
Men hvis ikke du har betalt "det gode værksted" for deres fejlfinding.
Så vil jeg forslå at du kigger forbi med en stang wienerbrød ;-)
Det lyder ihvertfald som nogle folk der skal have ros for deres kunnen.
Jens Stæhr
Indlæg: 62
Tilmeldt: 19. sep 2010, 18:22

Re: 6 ting galt med min w210 - kan du hjælpe med bare én

Indlæg af Jens Stæhr »

Jeg ved ikke om jeg forstår dig rigtig men jeg synes bestemt det er et godt værksted med gode folk og det fik de også at vide. Jeg synes ikke lige jeg ville bruge 40 kg. på at få lavet alle de ting nu og jeg er ved at finde en løsning på noget af det. Mekanikeren brugte kun en time på bilen og jeg betalte 1.412,- kr. med et smil. (Så tror jeg godt selv de kan finde de wienerbrød)

Mvh. Jens
Besvar