Help.... W211 E320 V6 CDI

Alt vedrørende teknik
Besvar
FaceLift

Help.... W211 E320 V6 CDI

Indlæg af FaceLift »

Hej jeg har en Mercedes w211 E 320cdi v6.

Her igår fik jeg et problem med min bil at den ikk træk mere end 3.000 omdrejninger og motorlampen lyste også, Mystisk tænkte jeg.
Hertil morges var jeg forbi et værksted og fik tjekket bilen og der var ikk øjesynligt fejl, og derefter fik vi sat en BOSCH-tester på og den
viste følgende fejl.

*UDSTØDNINGSRETURFØRINGS-OVERVÅGNING FUNKTIONSFEJL.----Vi fik målte værdierne på testeren og den fungeret fint.
*LADETRYKINDSTILLER (PCR) DEFEKT.---- Vi fik målte værdierne på testeren og den fungeret fint også.

Vi fik slettet fejlene og efterfølgende dukkede motorlampe ikk op igen og jeg har kørt små 75 km idag. Men hensyn til kørselen idag er bilen ikk blevet bedre da den ikk tag fat mere end 3.000 omdr. og det er ret irriterende og der er ikk nogen motorfejl igen.
Men når men slukker bilen og tænder den igen så kan den godt tag over de 3.000 omdr. også efter lidt kørsel tag den ikk fat mere end de 3.000 omdr.
Så har jeg selv idag forhørt mig lidt har fået vide at måske en luftmasseføler evt....?
Har haft en del Problemer før i tiden at bilen gik på nødpogram som tider på motorvejen at den ikk kunne køre mere end 130-140 km/t og ikk tag fat mere end 3.000 omdr. den fejl har været da ofte før i tiden inde den fejl som skete igår.

Men jeg fik drøftet med mekanikeren om hvad det kunne være han sagde muligevis at det kan være indsugningsmanifold pga tilsodning og idet fik vi puttet noget rensningsmidle i tanken som skulle rense tilsodning og rense dyser og til sidst sagde han at hvis fejlen forsætte skulle jeg til MB og få tjekket den der med deres tester Hmmm?...

Har i nogle kommentar til dette indlæg eller erfaringer hvad det kunne være så ville jeg meget gerne vide det.
Daimler
Geografisk sted: Haderslev

Re: Help.... W211 E320 V6 CDI

Indlæg af Daimler »

Mojn!

Ja du kan da godt få en kommentar, du har jo selv været inde på et par muligheder :wink: Men hvis du er heldig kunne det måske være en lille revne i en intercoolerslange, men måske lidt dyere en intercooler der er et lille hul på. Du skal have fundet ud af om indsugningsspjæld motor virker og om spjældlene er gangbare også og måske udlæse fejl igen det var jo lidt til, at begynde med :wink:

Hilsen Daimler!
FaceLift

Indlæg af FaceLift »

Daimler skrev:Mojn!

Ja du kan da godt få en kommentar, du har jo selv været inde på et par muligheder :wink: Men hvis du er heldig kunne det måske være en lille revne i en intercoolerslange, men måske lidt dyere en intercooler der er et lille hul på. Du skal have fundet ud af om indsugningsspjæld motor virker og om spjældlene er gangbare også og måske udlæse fejl igen det var jo lidt til, at begynde med :wink:

Hilsen Daimler!

Ja jeg skal også have den på testern igen morgen se om der er lagret nogle fejl igen.
Fordi motor lampe lyser ikke så det kun godt men mon ikk der er nogle skjulte fejl lagret på
FaceLift

Indlæg af FaceLift »

Ja så har jeg været forbi værkstedet og få tjekket bilen den viste følgende UDSTØDNINGSRETURFØRINGS-OVERVÅGNING FUNKTIONSFEJL. Og så har jeg været forbi MB-Herlev og de siger at det er en m55/stellmotor som er gået på den og er det rigtigt ud fra deres forklaring med med den fejl som der viste på testeren. Nu spørger jeg fordi har fået forklaret flere ting som kunne være galt end stellmotor
Daimler
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af Daimler »

FaceLift skrev:Ja så har jeg været forbi værkstedet og få tjekket bilen den viste følgende UDSTØDNINGSRETURFØRINGS-OVERVÅGNING FUNKTIONSFEJL. Og så har jeg været forbi MB-Herlev og de siger at det er en m55/stellmotor som er gået på den og er det rigtigt ud fra deres forklaring med med den fejl som der viste på testeren. Nu spørger jeg fordi har fået forklaret flere ting som kunne være galt end stellmotor
Mojn!

Det er ikke hel ved siden af det er spjældmotoren det er galt med det kan også være spjældene i indsugningsmanifolden, men det hænger jo også sammen med spjældmotoren. Mange gange er det kun motoren der er galt med der render olie ind iden fra udluftningsslangen over motoren. Vi er begyndt og tætne de nye spjældmotorer med silligasket, men ved endnu ikke helt om det har hjulpet men det finder vi jo nok ud af engang. :wink:

Hilsen Daimler!
Klaus

Indlæg af Klaus »

Kunne måske være til stoppet diesel filter..... der sidder et i tanken man aldrig skifter. det skal bare renses
CDI

Indlæg af CDI »

Klaus skrev:Kunne måske være til stoppet diesel filter..... der sidder et i tanken man aldrig skifter. det skal bare renses

Så ville den lægge en fejlkode med lav railtryk! Den er sikker hvis brændstoffilter ikke er optimal.
CDI

Indlæg af CDI »

9 ud 10 tilfælde ryger stellermotor enten pga oliespild ved turboindsugning eller slidt stangtræk på indsugningsmanifolder.
Pga den forhøjede strømforbrug på stellermotor kan der forekomme fejl på turboindstiller og udstødningreturventil da deres fødespænding er fælles!
Brugeravatar
olesj
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Indlæg af olesj »

Daimler skrev:
FaceLift skrev:Ja så har jeg været forbi værkstedet og få tjekket bilen den viste følgende UDSTØDNINGSRETURFØRINGS-OVERVÅGNING FUNKTIONSFEJL. Og så har jeg været forbi MB-Herlev og de siger at det er en m55/stellmotor som er gået på den og er det rigtigt ud fra deres forklaring med med den fejl som der viste på testeren. Nu spørger jeg fordi har fået forklaret flere ting som kunne være galt end stellmotor
Mojn!

Det er ikke hel ved siden af det er spjældmotoren det er galt med det kan også være spjældene i indsugningsmanifolden, men det hænger jo også sammen med spjældmotoren. Mange gange er det kun motoren der er galt med der render olie ind iden fra udluftningsslangen over motoren. Vi er begyndt og tætne de nye spjældmotorer med silligasket, men ved endnu ikke helt om det har hjulpet men det finder vi jo nok ud af engang. :wink:

Hilsen Daimler!
Jeg har netop skiftet min spjældmotor på turboen og måske jeg skulle prøve at tætne den .
Jeg havde dog ikke olie siddende på den gamle spjældmotor men den slange som går op til turboen er lidt utæt, hvad er det helt nøjagtigt som skal tætnes .

Bør jeg skifte denne sorte boks så den ikke sviner så meget som den gør .
Har i en ide om det har hjulpet på de biler i har prøvet det på .
Vedhæftede filer
2012-08-18 13.30.43.jpg
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Besvar