Side 1 af 1

For lav front??

: 25. mar 2011, 07:50
af Besim
Hej folkens..

Jeg har en 211'er e320 cdi avantgarde fra 2004. Har bestemt mig for at tage bilen på ferie i år :) turen går til tyrkiet, men er bange for at den er for lav i fronten. Selv her i dk, hvis jeg ikke passer på kan undersiden af kofangeren skrabe, og her i vinters fjernede jeg en masse isklumper fra vejene som andre biler havde tabt :). Jeg skal igennem lande som romanien tjekkiet bulgarien og tyrkiet, så jeg risikerer at køre på veje der er meget værre end her i dk, og kantstenene og vejbumpene i tyrkiet er rigtig slemme.

Så mit spørgsmål er, tjaa hvad ville i råde mig til at gøre?? skal jeg skifte fjerderne foran? er det nok? eller skal stødæmperne også skiftes? hvis ja, hvad skal jeg sætte på istedet?? eller er der andre måder det kan klares på??

Re: For lav front??

: 25. mar 2011, 11:07
af Gundestrup
Parker bilen i garagen og tag med fly i stedet.... :wink: = Problem solved :mrgreen:

Re: For lav front??

: 25. mar 2011, 15:29
af mercelsker
Hej,

Er du sikker på den ikke er sænket? Min 210 320'er skrabede også på alle mulige steder men har nu sat nye fjedre i (dem den var født med), og desuden var de foreste fjedre knækket :shock: så det hjalp jo heller ikke..

Hvis den skraber på her i DK vil jeg nok fraråde at tage til tyrkiet!

Mvh.

Re: For lav front??

: 25. mar 2011, 15:33
af kim w210
Nu skriver du ikke hvor meget den har kørt.. men hvis den har kørt som taxa, så skift dine fjedre, de er færdige hvis den har kørt mange km ( især taxa ).
Jeg har lige fået mine skiftet, med det resultat at jeg kan komme over alle vej bump,indkørsler og udkørsler uden noget der skraber på, den blev hævet 6 cm ialt ( læs igen 6 cm ) og det var standart fjedre og gummi indlæg jeg fik på ( skal lige siges at BEGGE fjedre var knækket ved den nedereste fjedre skål ) de så det ikke en gang ved syn en uge før :shock: .....

Re: For lav front??

: 25. mar 2011, 20:34
af Besim
Hmm min bil har kørt lidt over 350t km og den er en frikørt taxa, det med at fjedrene ku være færdige har jeg faktisk aldrig tænkt på. Og har haft den i 10 mdr nu så ved ikke om den forige ejer har sænket den, har bare altid troet at det var pga avantgarde undervognen.

har et lille problem med højre for hjul når jeg kører over noget med den er det som den slår i rattet eller hopper lidt ( svært at forklare) :) men troede at det var noget med bærearmen, en bøsning måske, så kan det jo godt være at det er knækkede fjedre.. Og hvis din kunne komme op 6 cm Kim så er det jo bare nye fjedre jeg skal ha på :) en kollega skal sænke sin alfa her i weekenden og "den skal bare ned på maven" efter hans eget udsagn :) og det er en sænknings undervogn på 50/50 han har fået fat i, altså 5 cm. Jeg synens at det er vildt at din ku komme ned 6 cm bare pga slidte fjedre.
Men det får jeg lige chekket så, skal nok melde tilbage

Re: For lav front??

: 25. mar 2011, 22:51
af kim w210
Det var også næsten en hel vending på fjedren der var gået i begge sider, jeg kunne ikke se ind på toppen af dækket ( skærmkanten var 1½-2 cm nede over dækkanten ) så det var utroligt at min kofangers underkant ikke var revet af men kun var revet løs.
Min sagde også " sjovt " når jeg ramte huller og her med sne var jeg sneplov på midten af vejene, så den har ikke kørt mange km her i vinters, der har det været min sprinter der har stået for skud.. held og lykke med den...

Re: For lav front??

: 25. mar 2011, 23:00
af kim w210
hov... du må huske på at når den har kørt som taxa, så bliver de ikke altid behandlet lige pænt, jeg har kørt taxa selv for mange år siden, og på nogle af de vogne der kørte var der 6-8 forskellige chauførre på en vogn om ugen, og de unge der kørte i weekenden kørte fa....... mig hurtigt = bump ....sæt ikke farten ned, men se om man kan få fart nok på så man kan flyve fra bump til bump.. he he

Re: For lav front??

: 26. mar 2011, 10:01
af mercelsker
Hej Kim,

Min havde også knækkede fjedre i den nederste vending på fjedrene (begge foreste). Det må være et svagt punkt der. Fik også næsten en hel vending mere på de rigtige fjedre og bilen hævet 5.5 cm.

I øvrigt skal nævnes, at hvis den er sænket ved blot at sætte kortere fjedre i (det var min) så er 'camber' vinklen helt i skoven og den æder dæk som bare fanden (check mønstret, de bliver slidt mere på indersiden end ydersiden). Så hvis man har en der er sænket kan det virkelig godt betale sig at checke den camber vinkel og enten sætte de rigtige fjedre i eller også kan man få justeret camber vinklen (skal vist gøres hos Mercedes, så vidt jeg kan finde ud af er det åbenbart ikke særlig nemt at gøre selv/kræver special-udstyr) og så vidt jeg ved kan den vinkel slet ikke ændres bagtil, men man kan så købet et kit (en special bolt der kan justeres).
Flere af dem jeg kiggede på havde en camber der var tydeligt alt for stor, og ejeren af en af bilerne (som jeg ikke købte) sagde at den brugte ret mange dæk, jeg sagde noget om den vinkel men han troede mig vist ikke rigtig.

Mine nye sommerdæk kostede omkring 4000 for fire så det kan vist godt betale sig at checke det! :shock: :shock:

Mvh.

Re: For lav front??

: 27. mar 2011, 16:12
af kim w210
Ja det er rimeligt vigtigt at få hjulene udmålt, jeg fik det også efter fjeder skift, og den stod nemlig af h-til, og det er nu dejligt at det man triller rundt i er i ok stand, selv om det ikke er en ny bil, så er det et dejligt stykke køretøj, som jeg for mit vedkommende vil beholde i mange år endnu...