Vinduer ruller ned men ikke op (W210)

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Vinduer ruller ned men ikke op (W210)

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Hvad kan der være galt når de elektriske vinduer godt vil køre ned men ikke op?
Vinduerne plejede at fungere perfekt. Jeg havde så batteriet af (for at lade det op, det var bleve dødt) og på igen (ved ikke om det har noget at sige).
Jeg rullede begge fordørs vinduer ned, og så ville de ikke op.
Fandt ud af at hvis jeg trykkede mange gange på knappen, så ruller vinduet ca 1 cm op (5-6 tryk så ruller den 1 cm ved et af trykkene). Så efter en helt masse tryk på knapperne, så fik jeg begge vinduer helt op.
Nu tør jeg ikke rulle dem ned igen. argh.

Det er en W210, E320 fra 2001.

Nogen ideer? Er der et relæ et sted der kan være i stykker lige pludselig eller?

Mvh.
Holmegaard
Indlæg: 97
Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
Geografisk sted: Bornholm

Re: Vinduer ruller ned men ikke op (W210)

Indlæg af Holmegaard »

Der er noget med at ruderne skal grundindstilles efter batteriet har været afmonteret.
Hvis du trykker meget let på rudekontakten kan du sikker få dem til at kører.
Det er auto lukke og åbne funktionen den er gal med.
Så vidt jeg husker er det noget med man skal åbne og lukke vinduet nogle gange, så lærer den det igen..

Hilsen Holmegaard
Jens Stæhr
Indlæg: 62
Tilmeldt: 19. sep 2010, 18:22

Re: Vinduer ruller ned men ikke op (W210)

Indlæg af Jens Stæhr »

Prøv at køre ruden helt ned ved at trykke knappen let ned, når ruden er nede holder du knappen helt nede i 5-7 sek. og så køre du ruden op igen ved at trykke let på knappen når ruden er oppe trykker du knappen helt ned og igen holder den nede i 5-7 sek. det virkede på min w210

Mvh. Jens
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Vinduer ruller ned men ikke op (W210)

Indlæg af oej »

Når strømmen har været af. skal de altid nulstilles. Ud af bilen luk døren, Peg mod dørhåndtaget køre ruderne i bund med fjernbetjenningen og derefter luk dem igen med fjenbetjenningen, Så er alle ruder nulstillet og kører som de skal :)
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Vinduer ruller ned men ikke op (W210)

Indlæg af mercelsker »

Hej Alle,

Så funger de igen igen. :D :D
Jeg lave den procedure som Jens Stærh nævnte (tak for det!), og det virkede. Jeg kunne ikke lave den med remoten da jeg ikke har vindues åbne/lukke på min remote (så vidt jeg da ved!, der er kun 3 knapper, åbne dør, lukke dør og åbne bagagerum).

Kunne de (Mercedes-Benz) ikke lige have kodet de to linjer computerkode der nok skal til for at sige 'batteri har været af derfor nulstil vinduer', hvorfor dulen skal man selv/mekanikeren dog gøre det? Nå men sådan er der så meget .... :mrgreen:

Tak for hjælpen og ha en go dag!

Mvh
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: Vinduer ruller ned men ikke op (W210)

Indlæg af Daimler »

mercelsker skrev:Hej Alle,

Så funger de igen igen. :D :D
Jeg lave den procedure som Jens Stærh nævnte (tak for det!), og det virkede. Jeg kunne ikke lave den med remoten da jeg ikke har vindues åbne/lukke på min remote (så vidt jeg da ved!, der er kun 3 knapper, åbne dør, lukke dør og åbne bagagerum).

Kunne de (Mercedes-Benz) ikke lige have kodet de to linjer computerkode der nok skal til for at sige 'batteri har været af derfor nulstil vinduer', hvorfor dulen skal man selv/mekanikeren dog gøre det? Nå men sådan er der så meget .... :mrgreen:

Tak for hjælpen og ha en go dag!

Mvh
Mojn!
Du skal sgu heller ikke bruge flere knapper på remoten :wink: men prøv at rulle alle vinduer bare 5cm. ned Og tag så og lås bilen med remoten ved at trykke og hold på knappen så lukker viduerne HVIS den har komfortluk :idea: Det med at code viduerne kan gøres endnu lettere :!: Mange gange kan det alså også være godt og læse lidt i instrukstionsbogen :wink:

Hilsen Daimler!
Besvar