kørsel med Campingvogn

Alt vedrørende teknik
sj410
Indlæg: 24
Tilmeldt: 11. mar 2011, 22:27

kørsel med Campingvogn

Indlæg af sj410 »

Havde lige campingvognen efter for første gang i dag skal lige sige det er en w210 320cdi Aut.Km 320000. Nu er mit spørgsmål kan det godt pas at temp nålen skal gå op på den streg der er efter 80. der er jo ikke varmt i dag.Synes osse den skulle op mellem 2500-3200 omdejninger for den kun træk den (1575 kg) under 2500 røg den meget.Bilen har aldig haft træk på før nu.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: kørsel med Campingvogn

Indlæg af BWJ »

sj410 skrev:Havde lige campingvognen efter for første gang i dag skal lige sige det er en w210 320cdi Aut.Km 320000. Nu er mit spørgsmål kan det godt pas at temp nålen skal gå op på den streg der er efter 80. der er jo ikke varmt i dag.Synes osse den skulle op mellem 2500-3200 omdejninger for den kun træk den (1575 kg) under 2500 røg den meget.Bilen har aldig haft træk på før nu.
Min erfaring har jeg fra vores 270CDI med 1700 kg på slæb.
Vores temp. nål står på 80 +/- en viserbredde med eller uden CV, også ved +35 gr., og ved 80 km/t ligger vi på ca. 2100 omdr/min.
Vi oplever kun en anelse røg ved igangsætning og ved gas efter længere påløb, men det er kun til ladetryk er oppe (1-2 sek.)
Har du sørget for frie luftveje (friskt luftfilter) det kan godt give røg hvis den ikke får luft nok, en defekt intercooler og møre slanger mell. manifold og turbo, kan også forårsage manglende træk og røg.
Du har sat gearvælger i "S" ik´.
Før vores lange ture får den frisk olie på kasse og motor, uanset hvornår den sidst er skiftet, det er en hamrende god trækker og tit glemmer man at den lange hænger bagpå.
ZOOM ZOOM.
sj410
Indlæg: 24
Tilmeldt: 11. mar 2011, 22:27

Re: kørsel med Campingvogn

Indlæg af sj410 »

Den har fået alle filter og olie skiftet og den står i s på gearkasse har snakket med mercedes i dag og skal der ned og hav en tester på håber det er en bagatel.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: kørsel med Campingvogn

Indlæg af BWJ »

Har du fået "dommen"
ZOOM ZOOM.
sj410
Indlæg: 24
Tilmeldt: 11. mar 2011, 22:27

Re: kørsel med Campingvogn

Indlæg af sj410 »

Ja den havde en defekt EGR ventil det var noget med udstøning tilbage førsel så den får ny på i morgen jeg vil håbe det også har noget med træk kraften at gøre det var det eneste de kunne finde.
sj410
Indlæg: 24
Tilmeldt: 11. mar 2011, 22:27

Re: kørsel med Campingvogn

Indlæg af sj410 »

Nu kører den bare også med campingvogn. Kan det godt passe temp skal ligge på ca 85-90G.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: kørsel med Campingvogn

Indlæg af BWJ »

sj410 skrev:Nu kører den bare også med campingvogn. Kan det godt passe temp skal ligge på ca 85-90G.
Det var da godt at du har fået liv i den igen :) temperaturen bør ikke ligge mere end et par viserbredder over solokørsel, vær obs på at ny kølervæske og en ren køler kan gøre underværker,- et meget overset problem.
ZOOM ZOOM.
sj410
Indlæg: 24
Tilmeldt: 11. mar 2011, 22:27

Re: kørsel med Campingvogn

Indlæg af sj410 »

En meget beskidt intercooler kan det også have noget at sige.
Jens Stæhr
Indlæg: 62
Tilmeldt: 19. sep 2010, 18:22

Re: kørsel med Campingvogn

Indlæg af Jens Stæhr »

Kan man rense dem ved få skyllet de kølere igennem? eller skal man bare skifte kølervæske et par gange

Mvh. Jens
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: kørsel med Campingvogn

Indlæg af BWJ »

Hej Jens
Det er udvendigt på køleren, insekter støv og snavs, at intercooler er beskidt har ikke noget med temperaturen at gøre, men man kan miste lidt trækkraft.
ZOOM ZOOM.
Peterh
Indlæg: 7
Tilmeldt: 29. maj 2011, 17:02

Re: kørsel med Campingvogn

Indlæg af Peterh »

Jeg har altid haft problemer med, at motoren bliver for varm på min E300TD fra 12/1998, når jeg kører med campingvogn over fx Kasselbakkerne eller Hallandsåsen. Nålen ryger pludseligt op i 120 feltet og motorkraften reduceres automatisk. Jeg tror det er en medfødt fejl. Holder jeg farten nede omkring 60Km/t går det lige.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: kørsel med Campingvogn

Indlæg af BWJ »

Peterh.
Prøv at rense din køler grundigt, først med vand bagfra, og derefter trykluft også bagfra.
prøv, før du starter, at holde et stykke papir ned bagved køler og se igennem forfra, du kan med garanti ikke se ret meget papir.
Mere sjældent er en meget slidt vandpumpe.

NB. propylenglycol (kølervæske) mister også mere end 20% af kølingsevnen efter >2 år.
ZOOM ZOOM.
Peterh
Indlæg: 7
Tilmeldt: 29. maj 2011, 17:02

Re: kørsel med Campingvogn

Indlæg af Peterh »

Mange tak for tipsene, det vil jeg prøve.
Flemming Jørgensen
Indlæg: 42
Tilmeldt: 13. dec 2009, 18:14
Geografisk sted: Slangerup

Re: kørsel med Campingvogn

Indlæg af Flemming Jørgensen »

Nu i er inde på det med kølervædske er der noger der er bedre end andet

når man køre med campingvogn ?

mvh Flemming Jørgensen
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: kørsel med Campingvogn

Indlæg af BWJ »

Man skal holde sig til det originale, hvis man ved en fejl kommer til at blande f.eks. ethylen og propylenglycol, vil det skille som en dejlig tyk brun sovs og det er vildt svært at få ud igen.
ZOOM ZOOM.
Besvar