motorlanpe lyser
motorlanpe lyser
min motorlampe lyser kan det hænge sammen med at bilen er sløv. bilen er en mercedes 211 280 v6 2007. måske et bud på hvad der kan være galt
Re: motorlanpe lyser
M55 manifoldindstilleren.
Tilstoppet DPF hvis der er en på bilen.
DPF differencstrykføleren.
Tilstoppet abgasrør ved mixhus.
Tester på vil være en god ide.
Tilstoppet DPF hvis der er en på bilen.
DPF differencstrykføleren.
Tilstoppet abgasrør ved mixhus.
Tester på vil være en god ide.
kan det hænge sammen med dårligt optræk
claus n skrev:kan det hænge sammen med dårligt optræk
99% af tilfælderne ved tændt motorlampe er trækraften reduceret.
jeg mener inden motorlampen lyste var den sløv i optrækket
har lige fået tester på det var pakitikelfilteret der var stoppet. fik at vide at jeg skulle køre en time på landevej men motorlampen lyser stadig
Hvis askeinholdet er for højt, skal den enten udskiftes eller afmonteres og renses på et egnet værksted.
Hvis sodindholdet er for højt pga korte ture eller flere afbrudte regeneringer, skal man ved hjælp af tester og motorvejs kørsel brænde den ren.
Hvis sodindholdet er for højt pga korte ture eller flere afbrudte regeneringer, skal man ved hjælp af tester og motorvejs kørsel brænde den ren.
nu er motorlampen slukket. jeg har givet den bell add i turboen i håb om at den blev lidt mere kvik. men det biev den ikke. er der nogle der har et bud på hvordan man kan sparke lidt liv i den.den har lige fået skiftet brændstoffilter+luftfilter
Mojn!claus n skrev:nu er motorlampen slukket. jeg har givet den bell add i turboen i håb om at den blev lidt mere kvik. men det biev den ikke. er der nogle der har et bud på hvordan man kan sparke lidt liv i den.den har lige fået skiftet brændstoffilter+luftfilter
Så vidt så godt, må jeg spørge om har du målt turbo tryk?
Hilsen Daimler
nej det er der ikke. når man holder stille og træder speederen i bund sker der ikke rat meget det bliver lidt bedre når bilen kommer op i fart.den bruger også meget diesel ca 8 pr liter.jeg har kørt en del bykørlsen
hej jeg har haft bilen til mekaniker den har fået noget dpf rens + udskiftet differencstrykføleren. det har hjulpet.men jeg ved ikke hvorfor når den holder stille og jeg træder speederen i bund, er den langsom indtil den når 2500 omdr. hvis den kører 10-20 km i timen og jeg så træder speederen i bund er den kvik nok, er der nogle der har et bud
Hvad er differencstrykføleren helt præcis og hvad gøre den....?
FaceLift skrev:Hvad er differencstrykføleren helt præcis og hvad gøre den....?
Den måler trykket før og efter DPF....