Hjælp til fejlkoder, el fejlfindning *fejl fundet/lavet*

Alt vedrørende teknik
Besvar
samakw210
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21. dec 2010, 20:15

Hjælp til fejlkoder, el fejlfindning *fejl fundet/lavet*

Indlæg af samakw210 »

hej
som skrevet så søger jeg en autoelektro. til hjælp med fejlfinding af min W210 98', jeg har haft problem med min tændningsnøgle.

Problemet er at jeg sætter strøm til bil (ledning på polerne) så lyser alt i indstrumentbordet , også når jeg ikke har nøglen i.
Jeg har fået udlæstfejlkoder idag hos gørløse.

har disse fejl:

P1481
P1330
P1630
B1156-005 Styreenhed har kortslutning mod stel eller afbrydelse.
(er der en der kan tyde koderne?)

vi prøvet med en ny (brugt) tændninglås samt styrboks. (fejlen var der stadig væk.)

vi snakket om at der måske var en ledning der laver at balladen :(
er du elektromekaniker så kontrakt mig på Bosm@email.dk eller igemmen her.

er der en af jer der ligger inde med svar eller har styr på sådan nogen fejl, ville jeg blive meget glad
Senest rettet af samakw210 30. apr 2011, 21:20, rettet i alt 1 gang.
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: Hjælp til fejlkoder, el fejlfindning

Indlæg af Daimler »

Mojn!

Nu er det jo ikke lige sådan og stille en diagnose over nettet :wink: Men det tyder jo på at der er en kortslutning et eller andet sted :!: Hvad gør man så :?: Sart fra en ende begynd og hive sikringer ud en efter en, husk dem i motorummet i højre side der sidder der også nogle sikringer i K40 relæet. Det kunne måske også være der der er en kortslutning, men den bedste måde er jo, at bruge udelukkelsesmetoden :idea: prøv lige det først :wink:

Hilsen Daimler!
samakw210
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21. dec 2010, 20:15

Re: Hjælp til fejlkoder, el fejlfindning

Indlæg af samakw210 »

er det kun sikringerne i K40 relæet der kan gå? eller kan relæet også gå?
vil prøve sikringerne igemmen, skal lige have købt nogen ny i morgen så man har lige at bytte med.

er stadig åben for nye indputs

bo
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: Hjælp til fejlkoder, el fejlfindning

Indlæg af Daimler »

samakw210 skrev:er det kun sikringerne i K40 relæet der kan gå? eller kan relæet også gå?
vil prøve sikringerne igemmen, skal lige have købt nogen ny i morgen så man har lige at bytte med.

er stadig åben for nye indputs

bo
Mojn!

Nej det kan jo også være de andre, Men jeg skrev du skal begynde fra en ende med , at hive dem ud og se hvad der sker :wink:

Så må du se om du skal have nye input. :idea:

Hilsen Daimler!
samakw210
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21. dec 2010, 20:15

Re: Hjælp til fejlkoder, el fejlfindning

Indlæg af samakw210 »

Så er det med sikringerne prøvet... resultat : hvis jeg tager sikring nr. 4 af så slukker displayet, men kan stadig ikke starte bilen.

men blev kloger på noget andet.

1. hvis jeg tager det lange stik af tændningslåsen så slukker bilen som den skal (displayet osv)
2.for at starte bilen skal jeg sætte det lange stik i og dreje nøglen som normal så starter den, men kan ikke slukke bil med mindre jeg tager det lange stik af igen. :( (se billede)

skal lige siges at vi har prøvet med en anden tændningslås samt boks der hører sammen.

Er stadig meget åben for indputs.
Vedhæftede filer
IMG_0109.JPG
samakw210
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21. dec 2010, 20:15

Re: Hjælp til fejlkoder, el fejlfindning *fejl fundet/lavet*

Indlæg af samakw210 »

fejlen er fundet, der var en kostslutning i lys kontakten. kørte ned til amagermøller til sidst, og de lavet det.

Bo
Besvar