Ruder dugger, SLK 230 1999

Alt vedrørende teknik
Besvar
buffermand
Indlæg: 11
Tilmeldt: 6. jul 2010, 17:45

Ruder dugger, SLK 230 1999

Indlæg af buffermand »

Hej

Når jeg har kørt med aircondition til og vælger at deaktivere den , dugger mine ruder helt vildt, det kan tage et par dage at få det til at stoppe, og i de dage er jeg nød til at køre med ruderne på klem for at kunne se ud.

Jeg tænker på om der er et drænrør fra køleelementet til at lede kondensvand væk, og at det kan være stoppet. Hvis der er sådan et rør er der så ikke en der kan fortælle mig hvordan at jeg sikrer mig at det ikke er stoppet.

Jeg tror ikke at det er den radiator som varmer indblæsningsluften op der er utæt, da problemet ophører efter et par dage uden a/c

Hvis der er andre foreslag modtages disse.

Venlig hilsen
Bjørn
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: Ruder dugger, SLK 230 1999

Indlæg af Daimler »

buffermand skrev:Hej

Når jeg har kørt med aircondition til og vælger at deaktivere den , dugger mine ruder helt vildt, det kan tage et par dage at få det til at stoppe, og i de dage er jeg nød til at køre med ruderne på klem for at kunne se ud.

Jeg tænker på om der er et drænrør fra køleelementet til at lede kondensvand væk, og at det kan være stoppet. Hvis der er sådan et rør er der så ikke en der kan fortælle mig hvordan at jeg sikrer mig at det ikke er stoppet.

Jeg tror ikke at det er den radiator som varmer indblæsningsluften op der er utæt, da problemet ophører efter et par dage uden a/c

Hvis der er andre foreslag modtages disse.

Venlig hilsen
Bjørn

Mojn Bjørn!

Afløbsslangen for kondensvand Sidder i Vensre side ved dit højre ben :wink: Prøv at lette bundmåtten og se om der er vand i bunden :!:

Hilsen Daimler!
buffermand
Indlæg: 11
Tilmeldt: 6. jul 2010, 17:45

Re: Ruder dugger, SLK 230 1999

Indlæg af buffermand »

Mojn Bjørn!

Afløbsslangen for kondensvand Sidder i Vensre side ved dit højre ben Prøv at lette bundmåtten og se om der er vand i bunden

Hilsen Daimler!
Hej Daimler

Har nu kikket og der er ikke noget vand i bunden (det er så fint nok).

Men hvis nu slangen er stoppet han der vel heller ikke løbe vand igennem den, og så er eneste vej ud vel fordampning, som giver mig de duggede ruder.

Ret mig endelig hvis det er noget vås jeg skriver.

Hilsen
Bjørn
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Ruder dugger, SLK 230 1999

Indlæg af Bri_jac »

Hvis slangen er stoppet, vil der uværgerligt være vand i bunden, da der fortættes mere vand der kan fordampes. og dette overskydende vand skal fjernes, enten ved at løbe væk via afløbsrøret, eller ved at gøre bunden våd
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Holmegaard
Indlæg: 97
Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
Geografisk sted: Bornholm

Re: Ruder dugger, SLK 230 1999

Indlæg af Holmegaard »

Hej.
Jeg havde en gang en w210 som havde samme problem. det viste sig at mit pollen filter var total tæt og underligt fugtigt.. Måske det kan hjælpe :?:
buffermand
Indlæg: 11
Tilmeldt: 6. jul 2010, 17:45

Re: Ruder dugger, SLK 230 1999

Indlæg af buffermand »

ok, jeg vil se om pollenfiltret er ok. Dog har jeg et problem, jeg ved ikke hvor det sidder :? , så hvis der er en der vil være så rar at fortælle mig det ville jeg blive meget glad :wink:

Hilsen
Bjørn
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Ruder dugger, SLK 230 1999

Indlæg af CDI »

buffermand skrev:ok, jeg vil se om pollenfiltret er ok. Dog har jeg et problem, jeg ved ikke hvor det sidder :? , så hvis der er en der vil være så rar at fortælle mig det ville jeg blive meget glad :wink:

Hilsen
Bjørn
Passagerside, pladen under handskerum skrues af, kan ikke undgåes at se låget.
Besvar