W210 - Ingen forvarmer lys og ingen startmotor

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

W210 - Ingen forvarmer lys og ingen startmotor

Indlæg af mercelsker »

Hej,

W210 (E320 CDI 2001).

Efter at have skiftet begge øverste bærearme igår, så vil den ikke starte. Alting elektrisk ser ud til at virke, og ingen 'malfunction' i display, men forvarmer lampen lyser ikke og starter-motoren kører heller ikke. Øv.
Jeg havde batteri af, idet jeg blev nødt til at åbne og pille diverse stik ud af elektronik kassen i højre-side for at komme til bolten til bærearmen. I venstre side havde jeg sprinkler beholder af for at komme til. Jeg har checket elektronik kassen og det hele ser ok ud og alle stik er på, stikkene så i øvrigt fine nok ud.

Jeg må være kommet til at skubbe til noget men umiddelbart kan ikke se noget. Kan det være relæ til gløderør? (men hvorfor kører starytmotor så ikke?) og hvor sidder det? og hvordan checker jeg et relæ om det virker?

Er der noget der skal 'omkodes' når nu man har haft alle stikkene af i boksen i højre side?

Mvh.
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: W210 - Ingen forvarmer lys og ingen startmotor

Indlæg af Daimler »

mercelsker skrev:Hej,

W210 (E320 CDI 2001).

Efter at have skiftet begge øverste bærearme igår, så vil den ikke starte. Alting elektrisk ser ud til at virke, og ingen 'malfunction' i display, men forvarmer lampen lyser ikke og starter-motoren kører heller ikke. Øv.
Jeg havde batteri af, idet jeg blev nødt til at åbne og pille diverse stik ud af elektronik kassen i højre-side for at komme til bolten til bærearmen. I venstre side havde jeg sprinkler beholder af for at komme til. Jeg har checket elektronik kassen og det hele ser ok ud og alle stik er på, stikkene så i øvrigt fine nok ud.

Jeg må være kommet til at skubbe til noget men umiddelbart kan ikke se noget. Kan det være relæ til gløderør? (men hvorfor kører starytmotor så ikke?) og hvor sidder det? og hvordan checker jeg et relæ om det virker?

Er der noget der skal 'omkodes' når nu man har haft alle stikkene af i boksen i højre side?

Mvh.
Mojn!

Det skulle ikke være nødvendig med en codning. Men du har sikkert ikke fået stikkene rigtig sat i :!: prøv og se på K40 relæet det er det med sikrngerne i højre side det er menlig der signal til starteren kommer fra. Så vidt jeg husker er det den violette med hvid der går til stateren den er ca 4 kvadrat eller lidt tykkere prøv lige det først :wink:

Hilsen Daimler!
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: W210 - Ingen forvarmer lys og ingen startmotor

Indlæg af mercelsker »

Hej Daimler,

Tak for det. Det virker nu, hurra :D Jeg trykkede lidt over det hele i den kasse i højre side, men også godt at vide at det er det helæ og det stik du nævnte. Lidt ubetryggende at der sådan kan være løse forbindelser på den måde selv når stikket sidder helt i (hvilket det gjorde). Må nok ud og investere i noget kontaktspray.. :mrgreen:

Mvh.
Besvar