Koldstart kun i neutral og andre finurligheder

Alt vedrørende teknik
Besvar
stjerneE300td
Indlæg: 9
Tilmeldt: 16. mar 2011, 22:01

Koldstart kun i neutral og andre finurligheder

Indlæg af stjerneE300td »

Jeg kan kun starte min W124 E300td i neutral når motoren er kold, når den er varm starter den fint i P!? Jeg skal skifte gløderør, er der nogen der ved om det er nemmest/bedst at skrue de gamle ud når de er kolde eller varme? Og kan et dårligt gløderør tænde srs-lampen? Jeg har også et problem med abs-lampen der nogen gange tænder når jeg kører på motorvej! Håber at i kan hjælpe mig lidt med hovedpinen :wink:
Glæder mig til at høre fra jer!
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: Koldstart kun i neutral og andre finurligheder

Indlæg af Velo »

Gløderør syntes jeg er nemmest af få ud når motoren er lidt lun.
Der passer som regel med at man giver rørene en omgang krybeolie/rustløsner når man slukker den varme motor.
Og så skifter man til arbejdstøj og finder værktøj frem. Når man har pillet alle ledningerne af gløderørerne så passer det som oftest med at de er til at skrue fri.
Du skal dog være meget omhyggelig og påpasselig. Et knækket gløderør er noget øv at pille ud af topstykket efterfølgende.
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: Koldstart kun i neutral og andre finurligheder

Indlæg af greasemonkey »

hvis gløderøret sidder fast kræver det altså at man kan sit kram og er vandt til at rode med dem... tålmodighed, rustløsner,varm motor, stille og roligt med skrallen en kvart omgang frem og så en omgang tilbage.. get the point? hvis heldet er ude så skriv en pm... har spec værktøj til det. men nej SRS lampe har intet med det at gøre og heller ikke at den ikke kan starte i P
Besvar