Hvor varm må en 320 CDI, årg. 2000 blive ved lang tids køkørsel? Ved hvilke temp. kobler viskosekoblingen på køleventilatoren ind??
Mvh. Jan
w210, 320CDI årg. 2000 - Temperatur??
Re: w210, 320CDI årg. 2000 - Temperatur??
Mojn! De kan godt have det med, at køre med en temmelig høj temperatur, menMoonraker36 skrev:Hvor varm må en 320 CDI, årg. 2000 blive ved lang tids køkørsel? Ved hvilke temp. kobler viskosekoblingen på køleventilatoren ind??
Mvh. Jan
er den for varm eller ikke
Hilsen Daimler!
-
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 29. jan 2011, 18:26
Re: w210, 320CDI årg. 2000 - Temperatur??
Hmm... Ved normal kørsel viser fjerntermometeret ca. 78-80 grader ved kø kørsel stiger temp. til et sted i mellem stregen ved 80 og næste streg ( i nærheden af 90-95 grader vil jeg tro?) Det skal da siges at Viskosekoblingen da ikke er koblet til endnu. men hvad en indkoblings temp. på viskosekoblingen? Og hvornår åbner termostaten?
Vh. Jan
Vh. Jan
-
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 29. jan 2011, 18:26
Re: w210, 320CDI årg. 2000 - Temperatur??
Slet ingen der kan hjælpe, eller har erfaringer med temp. på en gammel 320 CDI?
Re: w210, 320CDI årg. 2000 - Temperatur??
Mojn!Moonraker36 skrev:Hmm... Ved normal kørsel viser fjerntermometeret ca. 78-80 grader ved kø kørsel stiger temp. til et sted i mellem stregen ved 80 og næste streg ( i nærheden af 90-95 grader vil jeg tro?) Det skal da siges at Viskosekoblingen da ikke er koblet til endnu. men hvad en indkoblings temp. på viskosekoblingen? Og hvornår åbner termostaten?
Vh. Jan
Det ser jo ud til, at derikke er nogen problemmer med temperaturen, termostaten åbner ved 87 grader det er den mest brugte kan ikke lige huske om man kan få en der åbner før viskosekoblingen kobler jo ikke særlig hårdt til, selfølgelig kan man da høre når der er rigtig gang i den men der er jo ikke et problem på din da den jo har en fin temperatur
Hilsen Daimler!
-
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 29. jan 2011, 18:26
Re: w210, 320CDI årg. 2000 - Temperatur??
Mojn Daimler
Tak for dit svar.
Det er jo herligt at den ikke bliver for varm, Det der ansporede mig til at der måske var noget galt, var at den her i de kolde måneder troligt har holdt sig på 78-80 grader, og hvilket var den temp. min gamle 190E-2,3-16, altid lå på uaset hvad jeg udsatte den for.
Med hensyn til Viskosekoblingen - du skriver at den ikke kobler særlig hårdt til, men er det normalt at man kan stoppe den med sine fingre, når motoren kører og temp. er 90-95 grader?
Mvh. Jan
Tak for dit svar.
Det er jo herligt at den ikke bliver for varm, Det der ansporede mig til at der måske var noget galt, var at den her i de kolde måneder troligt har holdt sig på 78-80 grader, og hvilket var den temp. min gamle 190E-2,3-16, altid lå på uaset hvad jeg udsatte den for.
Med hensyn til Viskosekoblingen - du skriver at den ikke kobler særlig hårdt til, men er det normalt at man kan stoppe den med sine fingre, når motoren kører og temp. er 90-95 grader?
Mvh. Jan