TÆNDING FORSVINDER NOGLE GANGE

Alt vedrørende teknik
Besvar
Dan k
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18. mar 2011, 14:58

TÆNDING FORSVINDER NOGLE GANGE

Indlæg af Dan k »

JEG HAR ET LILLE PROPLEM. MED MIN MERCEDES PONTON 180. ÅRG. 1960. NOGLE GANGE NÅR MAN KØRE FORSVINDER TÆNDINGEN. DET KAN OGSÅ VÆRE NÅR MAN SKAL STARTE. SÅ SKAL MAN LIGE TÆNDE/SLUKKE FOR LYSET ELLER VARMEAPPERATET. SÅ KOMMER STTRØMEN IGEN. NOGEN SOM VED HVAD DER KAN VÆRE GALT.
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: TÆNDING FORSVINDER NOGLE GANGE

Indlæg af Daimler »

Dan k skrev:JEG HAR ET LILLE PROPLEM. MED MIN MERCEDES PONTON 180. ÅRG. 1960. NOGLE GANGE NÅR MAN KØRE FORSVINDER TÆNDINGEN. DET KAN OGSÅ VÆRE NÅR MAN SKAL STARTE. SÅ SKAL MAN LIGE TÆNDE/SLUKKE FOR LYSET ELLER VARMEAPPERATET. SÅ KOMMER STTRØMEN IGEN. NOGEN SOM VED HVAD DER KAN VÆRE GALT.

Mojn!

Ja det burde jo lige være noget for der alte mekaniker :wink: Jeg tror lige du skal se lidt på ledninger ved sikringsboksen og måske tjekke ledninger fra tændingslåsen og videre når problemet er der eller tjek alle ledningsforbindelser :idea: men ellers må du lige skrive til mig :!: Hvor i landet bor du :?:

Hilsen Daimler!
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: TÆNDING FORSVINDER NOGLE GANGE

Indlæg af SLKkompressor »

Det kan være en god ide, uanset problemer, at rense samtlige kontaktpunkter ved sikringerne med f. eks. en moderne grydesvamp i kunststof med let slibende effekt. Tag hver enkelt sikring ud rens kontaktstederne og sikringerne grundigt. Sørg for at der er fjederspænding så sikringerne sidder godt inden genmontage. Afslut eventuelt med kontaktspray som modvirker korrosion. Et råd fra der alte Mercedes Fahrer.
Dan k
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18. mar 2011, 14:58

Re: TÆNDING FORSVINDER NOGLE GANGE

Indlæg af Dan k »

SLKkompressor skrev:Det kan være en god ide, uanset problemer, at rense samtlige kontaktpunkter ved sikringerne med f. eks. en moderne grydesvamp i kunststof med let slibende effekt. Tag hver enkelt sikring ud rens kontaktstederne og sikringerne grundigt. Sørg for at der er fjederspænding så sikringerne sidder godt inden genmontage. Afslut eventuelt med kontaktspray som modvirker korrosion. Et råd fra der alte Mercedes Fahrer.

tak for svarene.. ja det må jeg prøve her i påsken. jeg bor ved viborg. mvh. dan k
Dan k
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18. mar 2011, 14:58

Re: TÆNDING FORSVINDER NOGLE GANGE

Indlæg af Dan k »

Dan k skrev:
SLKkompressor skrev:Det kan være en god ide, uanset problemer, at rense samtlige kontaktpunkter ved sikringerne med f. eks. en moderne grydesvamp i kunststof med let slibende effekt. Tag hver enkelt sikring ud rens kontaktstederne og sikringerne grundigt. Sørg for at der er fjederspænding så sikringerne sidder godt inden genmontage. Afslut eventuelt med kontaktspray som modvirker korrosion. Et råd fra der alte Mercedes Fahrer.

tak for svarene.. ja det må jeg prøve her i påsken. jeg bor ved viborg. mvh. dan k
jeg har nu prøvet og rengøre sikringerne og givet dem lidt kontaktrens til slut. og sikringerne så faktisk ud som nye, så man skulle tro at bilen lige kom fra fabrikken. men igår aftes da vi var i byen og skulle til at hjem startede jeg bilen og tændte for lyset, og så gik bilen ud/i stå, men hvad har lys kontakten lige at gøre med tændingen i denne bil ?? (mb. 180 ponton årg. 1960)
Dan k
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18. mar 2011, 14:58

Re: TÆNDING FORSVINDER NOGLE GANGE

Indlæg af Dan k »

ja så fandt jeg enlig problemet. plus fra batteriet går over sikring til lyskontakt hvor den derefter går mange steder hen. der var så lige en ledning til tændingen som var samlet i en kabel sko. og ikke havde været samlet særlig godt. den sad kun fast med 3 tynde kobbertråde og kunne rykke sig lidt frem og tilbage. så nu er ledningen samlet igen. og så må vi håbe bilen kan køre de næste 50 år igen :D

Dan k skrev:
Dan k skrev:
SLKkompressor skrev:Det kan være en god ide, uanset problemer, at rense samtlige kontaktpunkter ved sikringerne med f. eks. en moderne grydesvamp i kunststof med let slibende effekt. Tag hver enkelt sikring ud rens kontaktstederne og sikringerne grundigt. Sørg for at der er fjederspænding så sikringerne sidder godt inden genmontage. Afslut eventuelt med kontaktspray som modvirker korrosion. Et råd fra der alte Mercedes Fahrer.

tak for svarene.. ja det må jeg prøve her i påsken. jeg bor ved viborg. mvh. dan k
jeg har nu prøvet og rengøre sikringerne og givet dem lidt kontaktrens til slut. og sikringerne så faktisk ud som nye, så man skulle tro at bilen lige kom fra fabrikken. men igår aftes da vi var i byen og skulle til at hjem startede jeg bilen og tændte for lyset, og så gik bilen ud/i stå, men hvad har lys kontakten lige at gøre med tændingen i denne bil ?? (mb. 180 ponton årg. 1960)
Besvar