undervogn w210

Alt vedrørende teknik
Besvar
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

undervogn w210

Indlæg af greasemonkey »

Da jeg til dagligt arbejder med mb varevogne og derfor ikke har rodet så sindsygt meget med personbiler, prøver jeg lykken herinde.. Har købt mig en w210 fra 01 en 320 cdi som jeg har købt et par MAE 19" de skulle helst snart klistres på og derefter sænkes så det ikke ser tåbeligt ud med store fælge og luft i skærmkanterne :roll: , Men nogen der har erfaringer med et godt sænkningssæt/gevindundervogn hvor den bliver sænket så den "står" pæn bagefter uden hverken at være for lav foran eller for høj bag.. har kigget denne http://cgi.ebay.de/H-R-CUP-KIT-SPORTFAH ... 588868e789 men er sku bange for den ikke bliver lige at se på, ville så nødigt til at lave fuskernumre for at få den til at stå pænt. skal lige nævnes det er modellen 60/40 mm jeg har kig på

Mvh

Tommy
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: undervogn w210

Indlæg af CDI »

Ved du hvad, hvorfor køber du ikke Avantgarde fjeder og støddæmper til bilen.
Du kan altid små justere højden ved at udskifte det øverste gummiskåle.
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: undervogn w210

Indlæg af greasemonkey »

hej CDI og dyb respekt for dit arbejde herinde vil jeg skynde mig at sige..

Jeg har smidt avantgarde fjedre på og de laveste gummiklodser da jeg fik den, det passer fint til de 17" der sidder på nu men jeg ved bare det kommer til at se om ikke dumt ud men så ihvertfald ikke gennemført ud med de nye fælge.

Mvh

Tommy
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: undervogn w210

Indlæg af CDI »

Hva med støddæmperne? Er de også til Avantgarde?
Det er ikke sådan at du kører på støddæmperne istedet fjederne!
Er rimelig sikker på at der også er vandrings forskel på støddæmperne.
Hvis du vælger en 60/40mm sænkning, skal du alligevel få kortere dæmpere foran.
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: undervogn w210

Indlæg af greasemonkey »

nej kører ikke på fjedrene, så "hopper" man over vejen, og min bil er født avantgarde men "mit ekstra bodenfreiheit" så derfor skiftede jeg fjedre i håb om at få den lavere, det blev den også men ikke tilstrækkeligt :roll:

men i det sæt jeg evt bestiller er det komplet med fjedre og støddæmpere, men mit problem er om den kommer til at stå ordentligt;)
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: undervogn w210

Indlæg af greasemonkey »

mente støddæmperne self.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: undervogn w210

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Pas på med at sænke yderligere. Den jeg købte var sænket og med det resultat at den meget tit stødte på rundt omkring (fartbump, nedkørsler til parkeringskælder, overgang mellem sidevej og størrevej i københavn, osv osv.) så fik tit dårlige nerver over at køre en almindelig tur og kunne ikke besøge min mor der bor i sommerhusområde :shock: fordi grusvejene ikker perfekt flade.

I øvrigt, hvis du sænker så kommer camber vinklen til at være alt for stor og så spiser den dine dæk i løbet af nul komma fem. Har set på flere af dem der var til salg med synligt meget stor camber vinkel og hvor ejeren klagede over at den spiste hans dæk på 2000 km.(de slider helt vildt på indersiden og ikke så meget på ydersiden). Så hvis man gør det alligevel, så skal camber justeres med et blestemt bolt-sæt man kan købe.

Mvh.
Besvar