Hej
Jeg har skiftet bremseforstærker og hovedcylinder på min ml 400 og luftet ud 3 gange pedalen er meget hård når motor er stoppet men når motor er startet synker den næsten i bund når jeg holder tryk på
Hvad kan det være ?
Bremsepedal synker ved startet motor
Bremsepedal synker ved startet motor
Thomas
Nuværende biler
E350 4matic w212 årgang 2012
Sprinter 413 cdi årgang 2003
Nuværende biler
E350 4matic w212 årgang 2012
Sprinter 413 cdi årgang 2003
-
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01
Re: Bremsepedal synker ved startet motor
på sprinter og vito ved jeg at hvis den synker kraftigt og næsten i bund udover normalt, kan det være din abs blok og den koster en krig, 12kg + moms til en sprinter men når du feks kører ud af landevejen og skal bremse, kan du så holde pedalen samme sted mens den bremser eller synker den gradvist ved jævn decelation? Mercedes bremser er lidt usædvanlige i forhold til mange andre mærker når man holder og prøver pedalen i tomgang.. på sprinter feks er det meget normalt den synker stille mod bunden, uden der er fejl.
Mvh
Tommy
Mvh
Tommy
-
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 29. jan 2011, 18:26
Re: Bremsepedal synker ved startet motor
Jeg havde en Vito med præcis samme symptomer, og løsningen var en anden ABS blok. Den gang fik jeg af en Mercedes mekaniker, et råd til afprøvning. På en fugtig dag, find da en græsmark og under kørsel brems da max - hvis pedalen da bliver hård skulle det være tegn på defekt ABS blok. Dette passede for min Vitos vedkommende.
Re: Bremsepedal synker ved startet motor
Jeg har læst mig til at det skulle være meget normalt på dieselbiler da der er en vakuum pumpe der bliver ved med at suge i pedalen, i modsætning til benzinere hvor der skabes vakuum fra indsugningen (hvilket er svært på en diesel med overtryk (Turbo!) i indsugningen)
Kan det tænkes det er derfor?
Altså en vakuum pumpe der bliver ved med at suge igennem på din pedal.
Kan det tænkes det er derfor?
Altså en vakuum pumpe der bliver ved med at suge igennem på din pedal.