Kender nogen det problem?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Kender nogen det problem?

Indlæg af Sorteknud »

Jeg har haft min Mercedes E 270 CDI stc. siden 2003 og har kørt hyrevogn indtil 2007 hvor jeg selv har overtaget den som privatvogn. Der har igennem tiderne været mange kufferter samt anden bagage. Nu er det som om den er blevet træt af al den vægt og synker helt ned om natten men også om dagen. Især vinter når det er frost så står bagenden helt nede og hviler på hjulene. Men når jeg så sætter nøglen i og starter bliver den glad igen og løfter sig op på niveauet igen! Jeg er træt af det og vil gerne høre om andre har det samme problem. Kan det være en utæt ventil? eller skal jeg regne med at skifte puderne, som koster en mindre herregård på Lolland.

Må jeg høre om andre har et bud?
Mange hilsener
Sorteknud
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Kender nogen det problem?

Indlæg af CDI »

Er det en 210 eller 211?
Hvis 211, har den airmatic undervogn dvs luft for OG bag?
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Re: Kender nogen det problem?

Indlæg af Sorteknud »

Det er en 211 årgang 2003 med 412800 km på bagen
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Re: Kender nogen det problem?

Indlæg af Sorteknud »

Jeg må lige rette mig selv, for den har kun airMatic bag og fjedre foran!
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Kender nogen det problem?

Indlæg af CDI »

Højst sandsynligt er den ene luftpude utæt.
Stil bilen på et plant sted.
Mål fra bagskærm til midten at navet på begge hjul og noter det.
Næste dag måler du igen og ser hvilken side som er synket mest = utæt luftpude på den side.
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Re: Kender nogen det problem?

Indlæg af Sorteknud »

Jo det har jeg jo konstateret rigtig mange gange, og min mistanke er at begge puder er utætte. Mit spørgsmål er så om det kan tætnes eller kræver det nye puder? :roll:
Især ved frostvejr, har dog ikke konstateret de sidste 14 dage, men hvis de er utætte ville de jo være det både sommer og vinter ik'?
Hilsen
Sorteknud
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Kender nogen det problem?

Indlæg af CDI »

Kan ikke tætnes.
Ved lave temp. synker de lidt mere.
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Re: Kender nogen det problem?

Indlæg af Sorteknud »

]Da det er sandsynligt at den ene "pude" er utæt er det så ikke en god ide at skifte begge? og har nogen et bud på hvor meget det kan koste? Er det måske hele bagtøjet der skal afmonteres før man kan skifte "puderne"?

Vh
Sorteknud
petervejle
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28. apr 2011, 09:51

Re: Kender nogen det problem?

Indlæg af petervejle »

Hej Sorteknud

Har selv haft samme problem på min E320 Stc. Bilen har jeg hentet i Stuttgart Nov. 2010 og her sidst i April stod min også mere eller mindre på Skærmkasserne bagi. Bilen har Airmatic og under bagakslen sidder 2 Alutanke som fungere som lager tank til "pudderne". På Alutanken er der påsvejst en studs (ligesom til en have slange) studsen korridere og luften forsvinder når bilen holder stille. Jeg har fået påsvejst nye studser på begge alubeholder og nu virker det igen.
Pas på med at køre for længe da du ellers risikere at kompresseren "fiser" af det gjorde min og ny koster ca. 2250.00 dkk.

Det er jo ikke sikkert at det er dine "Puder" det er galt med så ovenstående er ment som et alternativt problem

mvh

Peter
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Kender nogen det problem?

Indlæg af CDI »

petervejle skrev:Hej Sorteknud

Har selv haft samme problem på min E320 Stc. Bilen har jeg hentet i Stuttgart Nov. 2010 og her sidst i April stod min også mere eller mindre på Skærmkasserne bagi. Bilen har Airmatic og under bagakslen sidder 2 Alutanke som fungere som lager tank til "pudderne". På Alutanken er der påsvejst en studs (ligesom til en have slange) studsen korridere og luften forsvinder når bilen holder stille. Jeg har fået påsvejst nye studser på begge alubeholder og nu virker det igen.
Pas på med at køre for længe da du ellers risikere at kompresseren "fiser" af det gjorde min og ny koster ca. 2250.00 dkk.

Det er jo ikke sikkert at det er dine "Puder" det er galt med så ovenstående er ment som et alternativt problem

mvh

Peter
Der er ingen alutanke på en alm. stationcar kun dem med airmatic.
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Re: Kender nogen det problem?

Indlæg af Sorteknud »

Hej med dig petervejle!
Jeg ved heller ikke om problemet er det samme, men det er ikke usandsynligt og jeg vil straks have det undersøgt. Det kunne jo være man kunne spare 5-6 tusser!
Jeg kan se ud af vinduet at den allerede står på skærmkasserne :(
Hilsen Sorteknud
petervejle
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28. apr 2011, 09:51

Re: Kender nogen det problem?

Indlæg af petervejle »

Godmorgen SorteKnud
Et par tip.1. Start med at kontrollere at dine puder er lige og ikke utætte "Fugtige" hvis puderne ser skæve ud så er det højst sandsynlig dem der skal skiftes. 2. Check om du har 2 Alubeholdere over bagakslen det burde du have, sprøjt evt.
opvaskemiddel blandet op med vand eller lækage spray. På studsen (dem på tanken) du kan på denne måde teste om dine alubeholdere/studser er tætte. 3 Under dit Højre forhjul (Føreside) ved fronten sidder din kompressor, på kompressoren sidder den fødeslange som sender luft til bagenden, lille slange ø 3-4 mm den kan være utæt hvis den ikke er beskyttet ind i mod karroseriet (der bør sidde en gummi slange ud over den som beskyttelse)

Jeg er ikke tilstede før Torsdag igen men held og lykke med din søgen

MVH
PeterVejle
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Re: Kender nogen det problem?

Indlæg af Sorteknud »

Go'morn Petervejle, du er nok tidlig på den :D
Nå men jeg skal have det undersøgt den 16 maj idet mekaniker Ole på Læsø ikke kunne før, han har dog været inde på den samme teori som du, og ved hvor han skal lede!
Men jeg vil holde gruppen underrettet når jeg ved lidt mere :wink:

Hilsen
Sorteknud
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Re: Kender nogen det problem?

Indlæg af Sorteknud »

Jeg ved godt det er lidt sent, men forskellige omstændigheder!!
Det var en større omgang hos Ole på Læsø,men det var en af puderne der var mørnet, den i højre side, den blev skiftet selve puden kostede 2.900
Kompressionen blev undersøgt og der blev fjernet slagger fra blokken, et meget tidskrævende arbejde, 5 flammeskiver blev udskiftet! Samt nogle småting blev rep.
Begge baghjulslejre blev udskiftet, det tog også rigtig lang tid idet de sad så fast, så de næsten ikke var til at få af!
2 nye dæk blev det også til 2200 kr. alt i alt blev der brugt 11 timer arbejdsløn samt reservedele. Regningen lød på kr. 15.850
Jeg vil ikke brokke mig over prisen, for hvis Mercedes skulle lave det samme var jeg kommet af med 10.00 mere?
Den kører perfekt,har ikke voldt problemer

Vh
Sorteknud
Besvar