Dårlig motorgang

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Dårlig motorgang

Indlæg af Administrator »

Hej alle

Min 500 sec har urolig motorgang - det startede som en "rysten" og har nu over de seneste par måneder udviklet sig til, at den kun går på 7 cylindre - også når den får gas...

Nogle bud på, hvad der kan være galt? Kan man måle på tændkabler og tændspole for at se om det er der problemet er? ...og nogle der kender et godt og BILLIGT sted i Kbh. hvor dette kan gøres....? :wink:

vh
Thomas
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hvis dine tændhætter er af den gamle type af metal (som på en knallert) kan det give krybestrøm til tændrøret, jeg fik mine skiftet til ny type af gummi og den går meget bedre. Mvh Finn Hallager
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

[quote="Hallager"]Hvis dine tændhætter er af den gamle type af metal (som på en knallert) kan det give krybestrøm til tændrøret, jeg fik mine skiftet til ny type af gummi og den går meget bedre. Mvh Finn Hallager[/quote]

Er det dem der sidder for enden af kablerne og omslutter tændrørene? De er af metal på min....

Men jeg har nu også bare mistænkt kablerne for at være udtjent - de er fra '98; er der nogen tommelfingerregel omkring "udløbsdato"? :)

/Thomas
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Lige netop, jeg har idag hentet min 250/8 i laden og efter 2-3 mdr. starter den bare på alle 6 cyl. Lækkert! Mine hætter var nemlig de gamle ligesom dine: Få den skiftet...
Mvh
Finn Hallager
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

[quote="Hallager"]Lige netop, jeg har idag hentet min 250/8 i laden og efter 2-3 mdr. starter den bare på alle 6 cyl. Lækkert! Mine hætter var nemlig de gamle ligesom dine: Få den skiftet...
Mvh
Finn Hallager[/quote]

Super! Tak for rådet... hmmm, skal jeg så skifte alle kabler, eller kun selve hætterne...? (ja, undskyld mine dumme spørgsmål)

/Thomas
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hele kablet, de er forseglet så der ikke kommer fugt ind. Du skal ikke købe dem hos Mercedes, prøv et godt biludstyrsforretning, Buccicord er et godt mærke. Mvh Finn
Besvar