Mercedes E320 CDI W210 t-model
Årg:2001
Km +420.000
Hej alle.
Bøvler lidt rundt med ovennævnte køretøj.
Bilen vil ikke starte og er gået i stå under kørsel
Der er ikke nogle fejl i diagnosen
Jeg har set at der kun er 1-2 Bar på railen under starter omdr, hvilket jo er alt for lidt.
Bilen har fået skiftet højtrykspumpe for ca. 3000 km siden fordi den var utæt.
Jeg har mistanke til den ventil der sidder bagerst på railen, og styrer rail trykket. Der er rigtig meget retur olie under starter omdr.
Er der nogle andre guldkort jeg skal vide
Gerne svar i aften, da der skal skrues videre i morgen
startproblem på 210 320 CDI
-
- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
- Geografisk sted: Bornholm
Re: startproblem på 210 320 CDI
Hej Holmegård.
Hvis du har meget returolie fra dyserne har du nok fejlen der.
tjek osse lige o-ring og teflon ring på railtryksreguleringsventilen, sidder bagerste på rail.
Hvordan har du målt returolien, med rør eller hvad.
Hvis du har meget returolie fra dyserne har du nok fejlen der.
tjek osse lige o-ring og teflon ring på railtryksreguleringsventilen, sidder bagerste på rail.
Hvordan har du målt returolien, med rør eller hvad.
-
- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
- Geografisk sted: Bornholm
Re: startproblem på 210 320 CDI
Tak for dit svar.
Der er ikke noget lækage olie direkte fra dysserne. Men fra reguleringsventilen kommer der rigtig meget.
Jeg har målt det nede på brændstoffilteret, returslangen fra railreguleringsventilen.
Jeg har et rigtigt lækage olie målesæt med små fine målebægre, slanger der passer på dysen og det hele.
I og med der ikke er nogen elektroniske fejl må det jo være en mekanisk defekt, et eller andet sted..
Hilsen Holmegaard
Der er ikke noget lækage olie direkte fra dysserne. Men fra reguleringsventilen kommer der rigtig meget.
Jeg har målt det nede på brændstoffilteret, returslangen fra railreguleringsventilen.
Jeg har et rigtigt lækage olie målesæt med små fine målebægre, slanger der passer på dysen og det hele.
I og med der ikke er nogen elektroniske fejl må det jo være en mekanisk defekt, et eller andet sted..
Hilsen Holmegaard