Vil sænke min w211

Alt vedrørende teknik
Besvar
apoyu
Indlæg: 11
Tilmeldt: 31. mar 2011, 18:27

Vil sænke min w211

Indlæg af apoyu »

hej
jeg har tænk på sænke min W211 E320cdi avangarte og har købt fjedre (H&R-29324-4 40mm)
men har ikke sat på endnu, er der nogen ulempe for det? men jeg er lidt i tvivl, inden laver noget galt, er der en der kan give mig en god råde!.
med venlige hilsen
apoyu
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Vil sænke min w211

Indlæg af CDI »

Hvilken råd søger du om?
Hvordan man skifter dem eller om du skal skifte dem eller....
apoyu
Indlæg: 11
Tilmeldt: 31. mar 2011, 18:27

Re: Vil sænke min w211

Indlæg af apoyu »

om jeg skal skifte dem eller beholden som den er,
og om der er nogen ulemper ved have sænke bilen?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vil sænke min w211

Indlæg af BWJ »

Du får en go-cart istedet for komfort, men det er jo en smagssag :)
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Vil sænke min w211

Indlæg af BTE »

BWJ skrev:Du får en go-cart istedet for komfort, men det er jo en smagssag :)

Det er jeg så IKKE enig i :) Jeg har også sænket min med H&R 40/40 fejdre, og mener bestemt jeg ikke det er gået ud over min komfort, overhovedet.
Det mærkes bedst ved motorvejs kørsel, eller kørsel i høj hastighed. Bilen er meget mere rolig og fast på vejen, og føles ikke som den "sejler" når man drejes hård ud.

Nu kender jeg ikke dit behov og brug af bilen, men m.m du har 1700kg på krogen eller køre med 25 kasser sodavand/øl i bagagerummet ser jeg ingen ulempe ved det.

Vær opmærksom på at bilen skal spores efter sænkning, på alle 4 hjul. Der skal også speciel værktøj til at skifte fejdre, så overlad det til en kyndig person.
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

Re: Vil sænke min w211

Indlæg af bonodk »

Jeg har også H&R 40/40 fjedre på min og samtidig med 19" fælge så er det noget der går ud over komforten, Det er da helt sikkert. Men fordelen er som Bayram T skriver, den ligger mere stabilt på vejen. Og så ser det godt ud :D
apoyu
Indlæg: 11
Tilmeldt: 31. mar 2011, 18:27

Re: Vil sænke min w211

Indlæg af apoyu »

Mange TAK til alle...
mvh.
apoyu
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Vil sænke min w211

Indlæg af mercelsker »

Ulempen er også at du risikerer den skraber på mange steder. F.eks. ved nedkørsler til parkeringskælder, eller hvor en lille vej møder en større og der er en niveau forskel (tit i københavn!). Om vinteren er der mange mindre veje der har et ret tykt lag is i midten (hvis vej ikke bliver ryddet) som så skraber på og ødelægger front kofanger og andet. Glem alt om kørsel på mange sommerhus-grusveje...
Besvar