Sprinter 318 CDI

Alt vedrørende teknik
Besvar
Tommi
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27. apr 2011, 18:46

Sprinter 318 CDI

Indlæg af Tommi »

Hej alle

jeg har en MB Sprinter 318cdi ksv.model 906

jeg har et problem med min varmer i bilen..når den står på fuld varme kommer der kold luft ind ,men hvis jeg finind ( drejer) stiller den lidt
frem og tilbage kommer der lidt varme i den,bilen er købt brugt ..jeg har forhørt mig lidt ved Hessel de mener det er en føler..hmm den fik jeg så
hjem men hvor sidder den føler..eller er det den..
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: Sprinter 318 CDI

Indlæg af Velo »

Er der vand nok på til at det kan fylde varme elementet?

Nu har jeg ikke en sprinter men en Vito, men jo mere vand den mangler jo dårligere bliver den til at varme.
Tommi
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27. apr 2011, 18:46

Re: Sprinter 318 CDI

Indlæg af Tommi »

Velo skrev:Er der vand nok på til at det kan fylde varme elementet?

Nu har jeg ikke en sprinter men en Vito, men jo mere vand den mangler jo dårligere bliver den til at varme.

Ja der er vand nok på :D
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: Sprinter 318 CDI

Indlæg af greasemonkey »

de fleste 318'er er med klima anlæg og hvis dette er tilfækdet er det højst sansyneligt armen på servomotoren der er knækket, den sidder i førersiden oppe på varmekassen..
Tommi
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27. apr 2011, 18:46

Re: Sprinter 318 CDI

Indlæg af Tommi »

greasemonkey skrev:de fleste 318'er er med klima anlæg og hvis dette er tilfækdet er det højst sansyneligt armen på servomotoren der er knækket, den sidder i førersiden oppe på varmekassen..
hmm underligt for Hessel siger noget med en føler,men de siger ikke noget om det du skriver,men kikker på det den er jo nem at skille ad
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: Sprinter 318 CDI

Indlæg af greasemonkey »

kan også være tenp føleren inde i bilen men så er det nyt betjeningspanel.
Tommi
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27. apr 2011, 18:46

Re: Sprinter 318 CDI

Indlæg af Tommi »

greasemonkey skrev:kan også være tenp føleren inde i bilen men så er det nyt betjeningspanel.
ja det er den nye model ( 906 ) men hvor sidder den bandit henne
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: Sprinter 318 CDI

Indlæg af greasemonkey »

kabine føleren kan du ikke få løst det er et nyt panel der skal til desværre, men jeg ville nok give de 500 kr og køre på MB værksted, i løbet af 15 min kan man somregelt lokalisere fejlen via tester.. men som sagt sidder der en servomotor i føresiden oppe på varmekassen, den regulere varmen der skal komme ind i bilen.. drej knappen fra lav til høj temp og se om den bevæger sig frit... normalt høres en "klikke" lys hvis den er defekt.
Tommi
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27. apr 2011, 18:46

Re: Sprinter 318 CDI

Indlæg af Tommi »

greasemonkey skrev:kabine føleren kan du ikke få løst det er et nyt panel der skal til desværre, men jeg ville nok give de 500 kr og køre på MB værksted, i løbet af 15 min kan man somregelt lokalisere fejlen via tester.. men som sagt sidder der en servomotor i føresiden oppe på varmekassen, den regulere varmen der skal komme ind i bilen.. drej knappen fra lav til høj temp og se om den bevæger sig frit... normalt høres en "klikke" lys hvis den er defekt.
Jeg har fikset den det var den der var defekt ,det er ik så slemt at skille det nye instrument bord af,jeg har prøvet det før da jeg skulle instaler
nye højttaler og ny radio med tv og tilbehør..Tusind tak for jeres råd
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: Sprinter 318 CDI

Indlæg af SLS-AMG »

Hvad var defekt føler eller servomotor :?: :?:
Tommi
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27. apr 2011, 18:46

Re: Sprinter 318 CDI

Indlæg af Tommi »

SLS-AMG skrev:Hvad var defekt føler eller servomotor :?: :?:

inegn af de dele var defekt det var den hvor man reguler varmen på..og den føler sidder i højre side og ikke i venstre side
den sidder oppe bagved den varme kanal som man lige skal have ud
Besvar