Side 1 af 1

Blæsermotor W210

: 10. maj 2011, 18:42
af wipa3103
Hej , er der nogen som har et godt råd til hvordan man kan fastslå om blæsermotor eller modstand er gået . Jeg har en E klasse W210 220 cdi fra ´01 . Her til morgen virkede blæseren fint men nu sker der intet .

Re: Blæsermotor W210

: 10. maj 2011, 19:02
af CDI
Når den ikke kører, prøv at daske den (under handskerummet) for at se om det hjælper.
Hvis den går igang, tyder det på blæseren.

Re: Blæsermotor W210

: 10. maj 2011, 19:08
af BWJ
wipa3103 skrev:Hej , er der nogen som har et godt råd til hvordan man kan fastslå om blæsermotor eller modstand er gået . Jeg har en E klasse W210 220 cdi fra ´01 . Her til morgen virkede blæseren fint men nu sker der intet .
Hvis det er modstanden, mister man én eller flere blæserhastigheder, det er sjældent alt dør.
Det er mest sandsynligt at det er motor som CDI skriver, man kan selv (hvis man er lidt fiks på fingrene) skifte kullene, istedet for en ny motor.

Re: Blæsermotor W210

: 10. maj 2011, 19:40
af wipa3103
BWJ skrev:
wipa3103 skrev:Hej , er der nogen som har et godt råd til hvordan man kan fastslå om blæsermotor eller modstand er gået . Jeg har en E klasse W210 220 cdi fra ´01 . Her til morgen virkede blæseren fint men nu sker der intet .
Hvis det er modstanden, mister man én eller flere blæserhastigheder, det er sjældent alt dør.
Det er mest sandsynligt at det er motor som CDI skriver, man kan selv (hvis man er lidt fiks på fingrene) skifte kullene, istedet for en ny motor.
Først stort tak for de hurtige svar . Jeg har prøvet at banke , men uden resultat og har derefter demonteret blæsermotor og blæst den ren med trykluft for til sidst at sætte stikket på mens den " ligger " på gulvet men den er helt død .

Re: Blæsermotor W210

: 10. maj 2011, 20:20
af BWJ
wipa3103 skrev:
BWJ skrev:
wipa3103 skrev:Hej , er der nogen som har et godt råd til hvordan man kan fastslå om blæsermotor eller modstand er gået . Jeg har en E klasse W210 220 cdi fra ´01 . Her til morgen virkede blæseren fint men nu sker der intet .
Hvis det er modstanden, mister man én eller flere blæserhastigheder, det er sjældent alt dør.
Det er mest sandsynligt at det er motor som CDI skriver, man kan selv (hvis man er lidt fiks på fingrene) skifte kullene, istedet for en ny motor.
Først stort tak for de hurtige svar . Jeg har prøvet at banke , men uden resultat og har derefter demonteret blæsermotor og blæst den ren med trykluft for til sidst at sætte stikket på mens den " ligger " på gulvet men den er helt død .
Du har selvfølgelig tjekket om der er strøm på ledningerne der går til blæsermodstanden ik ?
Når du alligevel har den ude, så skal du slå på siderne der hvor du kan se kullene gå ind på ankeret, pas på pølserne hvis den pludselig starter (den tager fat) :wink:

Re: Blæsermotor W210

: 10. maj 2011, 21:04
af wipa3103
wipa3103 skrev:
BWJ skrev:
wipa3103 skrev:Hej , er der nogen som har et godt råd til hvordan man kan fastslå om blæsermotor eller modstand er gået . Jeg har en E klasse W210 220 cdi fra ´01 . Her til morgen virkede blæseren fint men nu sker der intet .
Hvis det er modstanden, mister man én eller flere blæserhastigheder, det er sjældent alt dør.
Det er mest sandsynligt at det er motor som CDI skriver, man kan selv (hvis man er lidt fiks på fingrene) skifte kullene, istedet for en ny motor.
Først stort tak for de hurtige svar . Jeg har prøvet at banke , men uden resultat og har derefter demonteret blæsermotor og blæst den ren med trykluft for til sidst at sætte stikket på mens den " ligger " på gulvet men den er helt død .
Jo der er strøm sådan lige godt 12 v , jeg prøver lige at banke som du foreslår .

Re: Blæsermotor W210

: 15. maj 2011, 20:16
af wipa3103
Jeg har prøvet at banke ved kullene og der skete ikke noget overhovedet , jeg ringede så til MB i Kolding for at spørge til nye kul men fik at vide det kan man ikke købe men i stedet en ny motor til 2059 kr. + moms . Nu må jeg så nok til at søge med lys og lygte efter en blæsermotor . :?

Re: Blæsermotor W210

: 15. maj 2011, 20:38
af BWJ
Man kan som jeg har gjort, tag de gamle kul ud, og så afsted til en autoelectro og køb nogle kul.
Skulle de ikke lige have den rigtige størrelse, så få nogen i omtræntlig størrelse og slib dem til.
Besparelse > 2.000,00, som du så kan købe bøffer for istedet.
:D