Hej
Min w211 (2007) er begyndt at knurre lidt når jeg rører rattet, det forsvinder igen efter nogle km. Tror det måske kan være noget servo-et eller andet?
Det vibrerer svagt i rattet når man påbegynder at dreje, men bilen "styrer fint nok", og man mærker det kun ved langsom kørsel. Også når vognen holde stille i tomgang, og man med en enkelt finger påvirker rattet svagt - til begge sider, så lyder en svag knurren, og man mærker en let "vibereren" i rattet.
hvad kan det mon være?
/vh
Flemming
servo´en knurrer?
Re: servo´en knurrer?
Hvordan er væskestanden i din servo olie?flemming sørensen skrev:Hej
Min w211 (2007) er begyndt at knurre lidt når jeg rører rattet, det forsvinder igen efter nogle km. Tror det måske kan være noget servo-et eller andet?
Det vibrerer svagt i rattet når man påbegynder at dreje, men bilen "styrer fint nok", og man mærker det kun ved langsom kørsel. Også når vognen holde stille i tomgang, og man med en enkelt finger påvirker rattet svagt - til begge sider, så lyder en svag knurren, og man mærker en let "vibereren" i rattet.
hvad kan det mon være?
/vh
Flemming
Min W210 gør nøjagtigt det samme.....og mangler ikke servo-olie. Ved heller ikke hvad der skal til før den knurrern stopper.
Håber at nogen kan hjælpe....
Håber at nogen kan hjælpe....
-
Det vil jeg lige få tjekket... øhh... ville den så ikke give alarm og skrive det, ligesom ved manglende sprinklervæske, lamper og alt muligt andet...?Velo skrev:Hvordan er væskestanden i din servo olie?flemming sørensen skrev:Hej
hvad kan det mon være?
/vh
Flemming
Nej ingen føler for væskestand i servobeholder 

-
ok... så kommer det rigtig dumme spørgsmål... hvor sidder den servo-beholder, og kan man komme til at fylde på selv, (uden brug af værksted....) ?SLS-AMG skrev:Nej ingen føler for væskestand i servobeholder
Har lige haft åbnet til "maskinrummets hellige haller", men det blev jeg desværre ikke meget klogere af. Kan du hjælpe mig lidt videre.
Ellers må jeg lige omkring værkstedet mandag.
vh
Flemming
flemming sørensen skrev:ok... så kommer det rigtig dumme spørgsmål... hvor sidder den servo-beholder, og kan man komme til at fylde på selv, (uden brug af værksted....) ?SLS-AMG skrev:Nej ingen føler for væskestand i servobeholder
Har lige haft åbnet til "maskinrummets hellige haller", men det blev jeg desværre ikke meget klogere af. Kan du hjælpe mig lidt videre.
Ellers må jeg lige omkring værkstedet mandag.
vh
Flemming
Skriv stelnr. da der er forskel fra motor til motor hvor servobeholder sidder samt adgang.
-
tak for flere gode svar..... der var for lidt væske i servo-beholderen. (den sad under skjoldet, da jeg fik det afmonteret)
vh
Flemming
vh

Flemming