udskiftning af kugler

Alt vedrørende teknik
Besvar
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

udskiftning af kugler

Indlæg af gutman »

er der noget man skal være ops på ved udskiftning af nivo kugler bag på en 210 t eller fiduser
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: udskiftning af kugler

Indlæg af BWJ »

Tør man spørge, hvor skifter du dem ?
ZOOM ZOOM.
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: udskiftning af kugler

Indlæg af gutman »

fordi min bil er stiv hopper med bagenden (ingen affjedering ) har skiftet støddæmper fjedere
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: udskiftning af kugler

Indlæg af SLS-AMG »

Bare skift, de udlufter sig selv, kør en tur og kontrol af olie...
Jens Stæhr
Indlæg: 62
Tilmeldt: 19. sep 2010, 18:22

Re: udskiftning af kugler

Indlæg af Jens Stæhr »

Jeg har for ik så længe siden skiftet den ene støddæmper på min 210.216 med nivo. og det er ikke svært. problemet med min var at oppe i toppen af dæmperen der sidder en gevind stang som går op igennem karossen med en møtrik på indersiden, den gevind stang var rustet over lige oven på dæmperen så hver gang jeg kørte over bare et lille bump så føltes det som om der var nogen der slog med en stor hammer nede under bilen.

Jeg købte en lettere brugt hos en hugger over på fyn til 800,- +m. og så kørte jeg bilen op på lift. Af med baghjulet og så løsner du møtrikken på indersiden og så er den løs i den ene ende.
Den anden ene sidder med 2 bolte i bunden, ingen problemer.
Det næste er slangen med olie i, den løsner du i den ene der ikke sidder på dæmperen og så skal du have en spand klar for der kommer altså lidt olie ud. Den slange kan du ikke tage af for hvis du skruer den af i den ene ende så spænder den i den anden ende.... håber du forstår ellers finder du ud af det når du prøver. Jeg gjorde det at jeg lod slangen sidde på dæmperen og så dreje dæmperen rundt med slange på så løsner den i den anden ende af slangen, lidt besværligt men det kan godt lade sig gøre.

Husk at bestille den rigtige dæmper, på min står der 7 ??? jeg tror det har lidt at sige. (min er avantgarde)

Mvh. Jens
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: udskiftning af kugler

Indlæg af gutman »

mine dæmpere er 1 år gamle fjeder er 2 måneder så eneste der mangler i håb op blød undervogn er gummi oven på fjeder og kuglerne min er også avantgarde
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: udskiftning af kugler

Indlæg af BWJ »

Har i sportspakke på, hvis ja, så er det spild af kr. og tid at skifte "bollerne" jeg har prøvet uden forskel.
(jo lavere jo hårdere)
ZOOM ZOOM.
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: udskiftning af kugler

Indlæg af gutman »

hvordan finder man ud af om det er sports pakken der sidder på for fjeder er en gruppe 2 fjeder farve hvid hvid gul
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: udskiftning af kugler

Indlæg af BWJ »

Det kan man Via VIN nr. der er oplysninger om pakken er monteret fra fabrik, er det et gør det selv projekt er det svært at sige.
Hvis kuglerne er defekte er der stort set ingen fjedre (støddæmpning) bagpå.
ZOOM ZOOM.
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: udskiftning af kugler

Indlæg af gutman »

den er hård som beton i bagenden
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: udskiftning af kugler

Indlæg af gutman »

så fik jeg skiftet dem det er som at få en ny bil igen
Besvar