Resonans/vibrationer

Alt vedrørende teknik
Besvar
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Resonans/vibrationer

Indlæg af racingdog »

Hej, har lige købt en W 210 300 TD stationcar fra 12 Månede 97
den har kørt 597000, og skifter 110% perfekt i gearkassen, og motoren er lige blevet lavet for 20000 kr, og den spinner som en mis, så alt er jo fryd og gammen.
DOG, så har den en anelse vibrationer/rystelser som føles som om det kommer henne bagfra, når man acc. fra 80-130, ikke lige meget hver gang.
det er så lidt , at nogle ville syntes at det er noget pjat, men jeg syntes det er "træls", når den nu ellers køre så fantastisk.
det fremkommer, når man træder lidt på gassen, "altså belaster drivlinien"
mine bagdæk 285/35/19 er ikke nye mere, men ved ikk om det kan ha noget med dem at gøre
mvh. Claus
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Resonans/vibrationer

Indlæg af BWJ »

Hvordan har dine Hardyskiver det, gearkasseophæng og midterleje ??
ZOOM ZOOM.
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: Resonans/vibrationer

Indlæg af racingdog »

BWJ skrev:Hvordan har dine Hardyskiver det, gearkasseophæng og midterleje ??
ved det ikke, men kunne det være en mulighed !!
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Resonans/vibrationer

Indlæg af BWJ »

Næsten med garanti hardyskiverne.
ZOOM ZOOM.
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: Resonans/vibrationer

Indlæg af racingdog »

BWJ skrev:Næsten med garanti hardyskiverne.
ok , og de sidder hvor !!! på sådan en fætter
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Resonans/vibrationer

Indlæg af BWJ »

Det er en gummiskive mellem hhv kardan og bagtøj og kardan gearkasse nemt at se.
Skiverne skal være hele og uden revner af nogen art, især omkring bøsninger hvor bolte går igennem.
(nemme og billige at skifte)
ZOOM ZOOM.
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: Resonans/vibrationer

Indlæg af racingdog »

BWJ skrev:Det er en gummiskive mellem hhv kardan og bagtøj og kardan gearkasse nemt at se.
Skiverne skal være hele og uden revner af nogen art, især omkring bøsninger hvor bolte går igennem.
(nemme og billige at skifte)
det er bare iorden, jeg får den på en lift, og får det tjekket , foreløbig tak , jeg vender selvfølgelig tilbage med resultatet, og skulle du have ret, så blir det udbedret hurtigst muligt, og så kommer resultatet herpå
mvh. Claus
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: Resonans/vibrationer

Indlæg af racingdog »

nu har jeg haft min kardan til renovering , han har skiftet midterlejet, centrerings bøsningen i begge ender, kryds, samt gummi ophæng ved midterleje, samt afballanceret den.

nu blir det rigtig spændende at se, om mit " rumlen" er væk, for selv om mine hardyskiver havde lidt smårevner, mener han at det er totalt spild at skifte dem, da det "rumlen" intet har med hardyskiverne at gøre, så han mener det er penge lige ud af vinduet, han gir derimod midterlejet og centreringsbøsningerne skylden.
nu montere jeg kardangen i aften, og melder tilbage
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: Resonans/vibrationer

Indlæg af racingdog »

så er kardangen monteret, og mit rumlen mellem 80-100 km/t er VÆK, en fornøjelse at køre 300TD igen, dog har jeg stadig lidt jeg kan mærke, men er ret sikker på det er mine dæk 285/30/19, som står for udskiftning, så afballanceringen er nok heller ikke ok, men nu skifter jeg til 17" alu med vinterdæk på mandag, som lige er blevet afballanceret, så skulle alt gerne spille 100%, ellers skifter jeg de 2 hardyskiver, men tror ikke det blir aktuelt
der kommer en opdatering på situationen mandag aften når vinterhjulene er mont
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Resonans/vibrationer

Indlæg af SLKkompressor »

Hardy skiver med lidt smårevner. Dem havde jeg i hvert fald skiftet når de alligevel var afmonteret.
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: Resonans/vibrationer

Indlæg af racingdog »

SLKkompressor skrev:Hardy skiver med lidt smårevner. Dem havde jeg i hvert fald skiftet når de alligevel var afmonteret.
Jamen jeg har egentligt ogaå fortrudt det, så jeg bestiller dem begge 2
prisen for renovering var 4700,- ved mekonomen, tror lige at de har glemt at fratrække mine procenter, så de får et opkald på mandag, med sikkerhed :evil:
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: Resonans/vibrationer

Indlæg af racingdog »

så er der afballanceret hjul, og den køre som en drøm nu, de små revner i hardyskiverne har tilsyneladende intet at sige, mn er ikke i tvivl om, at det en dag får betydning for små vibrationer, så begge hardyskiver er bestilt, og jeg skifter dem, for så ved jeg at ALT er ok
marlo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 6. dec 2009, 18:41

Re: Resonans/vibrationer

Indlæg af marlo »

Ohøj

Nu blev jeg lige lidt nysgerrig på hvad der er blevet lavet på din motor for 20000 kr...Grunden til jeg spør er at jeg er indehaver af en bil magen til din samme alder osv, så jeg holder lidt øje med hvad der rør sig omkring den model...Min har lige rundet de 530000 km så måske noget jeg skulle være på vagt overfor...

Mvh Marlo
E220d 17’ Avantgarde
Besvar