Side 1 af 1

E klasse

: 26. maj 2011, 21:01
af BWJ
Hvad er erfaringerne med CDI motorer, hvilken skal man gå efter 2,8 3,0 eller 3,2 ??
Skal bestille noget, har tit campingvog på slæb..
:?:

Re: E klasse

: 27. maj 2011, 16:31
af CDI
Det må være V6'eren du tænker på.
De er faktisk allesammen 3.0L
Men:
Hold dig laaaang væk fra Bluetech 300
Så enten en 280 eller 320, helst 320.

Re: E klasse

: 27. maj 2011, 17:39
af BWJ
Ok tak CDI.
Men troede egentligt at E320 CDI både fandtes i en 3,0L og en 3,2L !

Re: E klasse

: 27. maj 2011, 17:54
af 270cdi
320 cdi 3,0 er V6 og 320 cdi 3,2 er række 6

Re: E klasse

: 27. maj 2011, 17:58
af CDI
Korrekt række 6 kan hedde 280 og 320 som begge er 3.2L
280 bruger mere brændstof og er sløvere end 320 når vi taler om række 6 motoren.

Re: E klasse

: 28. maj 2011, 08:35
af Besim
Hvad er så forskellen mellem de to motorer når de er begge 3,2L

Re: E klasse

: 28. maj 2011, 15:58
af CDI
280 har ALTID DPF og reduceret effekt kontra 320.
320 var lidt blandet bolcher ang. DPF, Dansk solgte var uden og som regel havde Tyske importeret DPF.

Re: E klasse

: 28. maj 2011, 19:49
af mercelsker
Hej,

Hvis du tænker på W210 så var 320 CDI så vidt jeg har hørt den hurtigeste serieproducerede dieselbil da den kom frem. (nogen der kan verificere det? det sagde de vist i Top Gear...)
Det var sådan set godt nok til mig... :lol:
Endvidere,
Hvorfor gå efter en mindre når du ikke engang får bedre økonomi?
Hvorfor gå ned i cylindere når du kan have 6? med 6 kører du med lavere omdrejninger end med 5, dvs. mere lydsvag og slider mindre på motoren.
De ligger alle i samme prisleje, så hvorfor ikek tage de extra hk med? (dog vær varsom mht. forsikringen, det kan blive dyrt!)
320 har måske en bedre gensalgsværdi om nogle år i forhold til eg. 280

mvh.

Re: E klasse

: 29. maj 2011, 00:42
af SLS-AMG
642-V6 3,0. Er en fed motor, især i 320 Men der er mange dyre ting som kan/går istykker. Kæden er svag, kan høres ved kold start, lyder ikke godt.
Indsugningsmanifold har nogle små plastikspjæl for hver cylinder, de bliver slidt, holder max 100000 km. Så er der den lille el motor (M 55) som styre de små
spjæl på indsugningsmanifolden, holder heller ikke evigt. Så har vi turboregulering heller ikke særlig stabil, ny turbo.. Så skal man osse lige se efter olie forbrug, har set nogle med over 400000 km som var lige tørstige nok..

648-R6 3,2 Har ikke helt det samme moment og 20 hk mindre, men den er mere stabil synes jeg, og de har ikke de samme problemer. Der kan komme en utæt dyse og der kan osse gå en M55 motor men det er ikke tit det sker

Men hvis man er indstillet på, at der måske kan komme nogle udgifter, så tag en V6er det er jo osse en nyrere bil med en 7 trins gearkasse. som man ikke kan få sammen med en rækkemotor...