E klasse

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

E klasse

Indlæg af BWJ »

Hvad er erfaringerne med CDI motorer, hvilken skal man gå efter 2,8 3,0 eller 3,2 ??
Skal bestille noget, har tit campingvog på slæb..
:?:
ZOOM ZOOM.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: E klasse

Indlæg af CDI »

Det må være V6'eren du tænker på.
De er faktisk allesammen 3.0L
Men:
Hold dig laaaang væk fra Bluetech 300
Så enten en 280 eller 320, helst 320.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: E klasse

Indlæg af BWJ »

Ok tak CDI.
Men troede egentligt at E320 CDI både fandtes i en 3,0L og en 3,2L !
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
270cdi
Indlæg: 215
Tilmeldt: 8. aug 2010, 18:38
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: E klasse

Indlæg af 270cdi »

320 cdi 3,0 er V6 og 320 cdi 3,2 er række 6
W211/E320CDI V6 Avantgarde
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: E klasse

Indlæg af CDI »

Korrekt række 6 kan hedde 280 og 320 som begge er 3.2L
280 bruger mere brændstof og er sløvere end 320 når vi taler om række 6 motoren.
Besim
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. apr 2010, 22:14

Re: E klasse

Indlæg af Besim »

Hvad er så forskellen mellem de to motorer når de er begge 3,2L
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: E klasse

Indlæg af CDI »

280 har ALTID DPF og reduceret effekt kontra 320.
320 var lidt blandet bolcher ang. DPF, Dansk solgte var uden og som regel havde Tyske importeret DPF.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: E klasse

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Hvis du tænker på W210 så var 320 CDI så vidt jeg har hørt den hurtigeste serieproducerede dieselbil da den kom frem. (nogen der kan verificere det? det sagde de vist i Top Gear...)
Det var sådan set godt nok til mig... :lol:
Endvidere,
Hvorfor gå efter en mindre når du ikke engang får bedre økonomi?
Hvorfor gå ned i cylindere når du kan have 6? med 6 kører du med lavere omdrejninger end med 5, dvs. mere lydsvag og slider mindre på motoren.
De ligger alle i samme prisleje, så hvorfor ikek tage de extra hk med? (dog vær varsom mht. forsikringen, det kan blive dyrt!)
320 har måske en bedre gensalgsværdi om nogle år i forhold til eg. 280

mvh.
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: E klasse

Indlæg af SLS-AMG »

642-V6 3,0. Er en fed motor, især i 320 Men der er mange dyre ting som kan/går istykker. Kæden er svag, kan høres ved kold start, lyder ikke godt.
Indsugningsmanifold har nogle små plastikspjæl for hver cylinder, de bliver slidt, holder max 100000 km. Så er der den lille el motor (M 55) som styre de små
spjæl på indsugningsmanifolden, holder heller ikke evigt. Så har vi turboregulering heller ikke særlig stabil, ny turbo.. Så skal man osse lige se efter olie forbrug, har set nogle med over 400000 km som var lige tørstige nok..

648-R6 3,2 Har ikke helt det samme moment og 20 hk mindre, men den er mere stabil synes jeg, og de har ikke de samme problemer. Der kan komme en utæt dyse og der kan osse gå en M55 motor men det er ikke tit det sker

Men hvis man er indstillet på, at der måske kan komme nogle udgifter, så tag en V6er det er jo osse en nyrere bil med en 7 trins gearkasse. som man ikke kan få sammen med en rækkemotor...
Besvar