W211 automat gearkasse

Alt vedrørende teknik
Besvar
claush
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. jun 2011, 19:53

W211 automat gearkasse

Indlæg af claush »

Jeg skal her til sommer for første gang på en længere tur med vores w211 , 220 Diesel, med campingvognen bagpå.

I den forbindelse ville jeg gerne høre lidt råd fra nogle der har kørt med CV, hvilket gear mode C/S egner sig bedst til kørsel med CV?

Et mindre problem som jeg oplever er at gearkassen skifter ret hårdt, og som om den kommer fortidligt i et for højt gear og den derfor hakker lidt i det, dette fænomen er kun når bilen startes første gang på en dag ( Morgen) er det et bud på hvad det kan skyldes? efter måske 5 km skifter den fint (olie temp?)

Bilen har kørt 320000 km, jeg er ikke bekendt med hvornår der sidst er skiftet olie på gearkassen sidst. mit MB (taxa) værksted siger at olien ikke trænger til udskiftning.

På forhånd tak

Claus
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W211 automat gearkasse

Indlæg af BWJ »

Kør i "sommergear" det er "S" på vores 270CDI.
Uanset hvad dit værksted siger, så sørg for at have frisk olie på gearkasse og motor, få tjekket slyngremmen for slitage, og få skiftet luft og brændstoffilter.
Herudover skifter jeg kølervæske hvert andet år, og en anden vigtig ting, få tjekket din bremsevæske (surt hvis den koger ned af et bjerg) og få tjekket skiver/klodser.
Husk det er store kræfter der skal tæmmes, og "arhh det går nok" er hul i hovedet, både for jeres og for andres skyld.

PS: ved af erfaring hvorfor bremser der er up to date, er extremt vigtigt.

Ja det skulle være det :D
God ferie.
ZOOM ZOOM.
claush
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. jun 2011, 19:53

Re: W211 automat gearkasse

Indlæg af claush »

er der nogen der har et bud på det problem med hård skifning
"Et mindre problem som jeg oplever er at gearkassen skifter ret hårdt, og som om den kommer fortidligt i et for højt gear og den derfor hakker lidt i det, dette fænomen er kun når bilen startes første gang på en dag ( Morgen) er det et bud på hvad det kan skyldes? efter måske 5 km skifter den fint (olie temp?)"

Det er lidt generende at den skifter så hårdt

Claus
origon
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. aug 2010, 22:40

Re: W211 automat gearkasse

Indlæg af origon »

Hej Claush

Prøv at få tjekket din oliestand i gearkassen


Få lige tjekket om din kølerblæser er stor nok inden du skal ud og køre med campingvogn.
Du kan se tidligere indlæg med anhængertræk til w211.

/Thomas
JR
Indlæg: 89
Tilmeldt: 24. mar 2009, 08:28
Geografisk sted: ÅRHUS

Re: W211 automat gearkasse

Indlæg af JR »

Hej

Har du prøvet reset gearbox, en 211 har adptiv gearkasse som tilpasser sig kørselsmønstret, men den kan blive
forvirret ved meget varierende kørselsmønster. Prøv at google W211 reset gearbox, ellers er der en opskrift her
Husk dørene skal være lukkede hele tiden



Have you tried a reset by holding down the pedal etc?

Put key to position 2 ( just before ignition turns)
Plant foot on accelerator past kick down ( all the way) and hold it there.
Count to five slowly
Switch off ignition key.
Count to five slowly.
Remove foot from accelerator pedal.
Wait 3 minutes for system to clear memory and reset.

This worked a treat for me....


11-01-2011, 09:47 AM
Jens Stæhr
Indlæg: 62
Tilmeldt: 19. sep 2010, 18:22

Re: W211 automat gearkasse

Indlæg af Jens Stæhr »

Er det kun på 211 man kan resette gearkassen på den måde eller kan man også gøre det på en 210ér? vores hakker også lidt i det i starten men efter 5 min skifter den fint.

Mvh. Jens
JR
Indlæg: 89
Tilmeldt: 24. mar 2009, 08:28
Geografisk sted: ÅRHUS

Re: W211 automat gearkasse

Indlæg af JR »

Virker også på 210 , se indlæg fra den 18.feb.
Besvar