Mikrofon virker ikke

Alt vedrørende teknik
Besvar
blindwillie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 3. maj 2011, 07:17

Mikrofon virker ikke

Indlæg af blindwillie »

Hej med jer

Jeg har en original håndfri installation i min w210'er, og jeg har købt mig en Viseeo, der giver mig bluetooth i bilen gennem dette. Og det virker upåklageligt, når jeg skal høre hvad folk siger til mig, men mikrofonen i bilen sender ikke noget den anden vej.

Er der nogen der ved, hvad der typisk kan være galt, hvis mikrofonen ikke virker?
Hvis en ledning er afmonteret, hvor skal man så kigge for at finde ud af det, og er der eventuelt noget man kan måle på?

Vnligst, asger
Brugeravatar
LIMO
Indlæg: 99
Tilmeldt: 28. mar 2011, 12:01
Geografisk sted: Haderslev

Re: Mikrofon virker ikke

Indlæg af LIMO »

Hej Asger,

Havde samme problem. Også med en Viseeo som ellers er meget velfungerende sammen med min Nokia E52, hvis ellers jeg husker at slukke og tænde telefonen en gang imellem.

Jeg fandt løsningen her i et andet Benz forum. På engelsk men rimelig forståeligt. Som det fremgår af den finske spørgers eget svar et stykke nede i tråden skal man om bag bagsædet og finde elektronikboksene under den sorte plastafdækning. Det er den venstre boks set bagfra man skal fra og tilkoble. Meget enkel operation og det vigtigste af alt. DET VIRKER :D og har gjort ligesiden.

MEN min er en W211'er og svaret i tråden er også vedr. en W211, men mon ikke du kan bruge det til noget alligevel.
Venlig hilsen

Peter

204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
blindwillie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 3. maj 2011, 07:17

Re: Mikrofon virker ikke

Indlæg af blindwillie »

Hej LIMO

Tusind tak for svar! Det lyder som et rigtig godt bud, dog mangler linket i dit indlæg :( vil du poste det, da det lyder rigtig interessant?

Venligst, Asger
Brugeravatar
LIMO
Indlæg: 99
Tilmeldt: 28. mar 2011, 12:01
Geografisk sted: Haderslev

Re: Mikrofon virker ikke

Indlæg af LIMO »

Ups. Det beklager jeg. Har det på min hjemmepc, så du får det sidst på dagen :oops:
Venlig hilsen

Peter

204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
Brugeravatar
LIMO
Indlæg: 99
Tilmeldt: 28. mar 2011, 12:01
Geografisk sted: Haderslev

Re: Mikrofon virker ikke

Indlæg af LIMO »

Hej igen Asger,

Så er jeg klar med linket :wink:

http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... -mute.html

Pøj pøj med opgaven.
Venlig hilsen

Peter

204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
blindwillie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 3. maj 2011, 07:17

Re: Mikrofon virker ikke

Indlæg af blindwillie »

Tusind tak for det! Glæder mig til at se om det er det samme på 210'eren :)
Besvar