converter

Alt vedrørende teknik
Besvar
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

converter

Indlæg af bonodk »

Hej

Jeg har lidt problemer med gaerkassen/converteren på min E280 cdi v6. Hvis man låser den i 3 gear er det lidt ligesom om den skifter 3 gange, altså så den burde være i 4 gear. Det er lidt svært og forklare men den glider ligesom i det ene gear indtil den får skiftet ordentligt og der tror man så den skifter en ekstra gang. plus at den skifter hårdt i de første 2 gear som de jo allesammen gør.

Vil nyt skiftehus eller ny converter hjælpe på det ? Den skifter ellers fint til høj gear og ligger tit i 7. gear med 85 km/t. og man kan næsten kun se den skifter de sidste gear på omdr.

På forhånd tak.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: converter

Indlæg af CDI »

Converter kan som regel lave bøvl ved 15-20km/t tilkoblingsryk eller generelt ruskeri.
Så det er sikkert ikke der man skal lede efter fejl.
Oliestanden og kvaliteten skal være iorden.
Så kan man prøve at køre nye gearskifteadaptioner ind for at se om fejlene forsvinder. (kræver MB tester)
Ellers skal gearkasse ompakkes/renoveres.
Men inden rep. høre hva en ny koster!
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

Re: converter

Indlæg af bonodk »

Jeg fik skiftet olie for 13.000 km siden men kun 4-5 liter, altså ikke en skylning. Og samtidig nulstillede han gearkassen hvis det giver mening.

En ny koster 25.000 kr plus moms og de vil så give 5.000 kr plus moms for min gamle. Og det er UDEN converter. Så ebay bliver vist stedet, hvis det bliver nødvendigt en dag. Troede bare skiftet kunne blive bedre ved og skifte skiftehuset eller converter.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: converter

Indlæg af CDI »

At nulstille evt. fejlkoder er ok.
Men nulstiller man gearskifteadaptioner SKAL man køre nye ind ellers skifter gearkassen hverken korrekt tid eller fyldemængde i div. koblinger/bremser!
shadowcast
Indlæg: 71
Tilmeldt: 16. jan 2011, 11:00

Re: converter

Indlæg af shadowcast »

CDI

Kan du køre de adaptioner ind; og hvor langt tid tager det.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: converter

Indlæg af CDI »

Jeg kan godt finde ud af det.
Men gør det ikke da det er typisk gearkasse folkene som udfører dette.
Det tager ca 1-1.5time.
shadowcast
Indlæg: 71
Tilmeldt: 16. jan 2011, 11:00

Re: converter

Indlæg af shadowcast »

Ok, hvem er en haj til det, og evt kan gøre det sort.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: converter

Indlæg af CDI »

shadowcast skrev:Ok, hvem er en haj til det, og evt kan gøre det sort.
Hvor fra landet er du fra?
Besvar