turbo på 210

Alt vedrørende teknik
Besvar
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

turbo på 210

Indlæg af gutman »

hej forum . min e270 er begyndt at ryge sort når man træder godt på speederen ved normal kørsel er der intet ved en kontant hastighed ved lave omdr.har den en mis lyd fra turbo som dumpventil åbner og lukker 10 gange i sek eller som en fårkylling ingen anden mislyd . svær lyd at forklare.. :) gasser man lidt op i neutral kommer der en svag skurrelyd fra turbo efter gas er sluppet . er det min turbo der er ved at være træt eller andet man kan undersøge
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: turbo på 210

Indlæg af CDI »

Udstødningsmanifolden kan også mangle en pinbolt, typisk knækker eller går de yderste løse.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: turbo på 210

Indlæg af BWJ »

Nu skal du høre noget, måske ånssvagt, men min gjorde det samme.
Jeg "kom til" at åbne luftfilterkassen, og fandt ud af hvorfor den ikke kunne få luft (sort røg), nyt filter og det kørte igen :D :D
Den der ralle/raslelyd du hører når du har haft gasset op, kommer fra indsugning og er turboen man kan høre, --de siger det er helt normalt, men jeg ved det ikke --måske CDI ved det ??
ZOOM ZOOM.
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: turbo på 210

Indlæg af gutman »

luftfilter er næsten nyt lyden har ikke været der hele tiden den er ny men det kan jo ikke skade med et nyt filter så det prøver jeg imorgen og vender tilbage
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: turbo på 210

Indlæg af gutman »

CDI skrev:Udstødningsmanifolden kan også mangle en pinbolt, typisk knækker eller går de yderste løse.
kan den spændes eller er pakningen død
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: turbo på 210

Indlæg af CDI »

gutman skrev:
CDI skrev:Udstødningsmanifolden kan også mangle en pinbolt, typisk knækker eller går de yderste løse.
kan den spændes eller er pakningen død
Meget forskelligt, i værste tilfælde er pinbolt knækket så langt inde at topstykke skal af!
Men det er ikke sikkert at det der er galt på din....
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: turbo på 210

Indlæg af gutman »

så blev fejl fundet det er den ene dyse der er utæt olisnask rundt om
Besvar