Erfaringer med B 200 '06 - '07

Alt vedrørende teknik
Besvar
JSJ
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. jun 2011, 17:17

Erfaringer med B 200 '06 - '07

Indlæg af JSJ »

Hej

Jeg er lidt på udkig efter en B 200 Automatgear fra 06 eller 07, hvad skal jeg kigge efter af problemer på denne model, og er der nogen der har erfaringere som de vil dele :)

Mvh jonas
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Erfaringer med B 200 '06 - '07

Indlæg af CDI »

Skod biler fordi:
For dyre i indkøb.
Kører ikke særlig godt.
Svag tandstang.
Kan ruste i døre.
Umulig at skrue på.
Motorstøj.
Elendig gearkasse komfort (CVT Gear dvs milliongear).
Bagskiver ruster konstant.
Ofte defekte remstrammere.
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

Re: Erfaringer med B 200 '06 - '07

Indlæg af bonodk »

hehe CDI du er bare et leksikon 8) totalt fedt
JSJ
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. jun 2011, 17:17

Re: Erfaringer med B 200 '06 - '07

Indlæg af JSJ »

Er der andre årgange I B klassen som er bedre end 06-07 ?
JSJ
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. jun 2011, 17:17

Re: Erfaringer med B 200 '06 - '07

Indlæg af JSJ »

CDI skrev:Skod biler fordi:
For dyre i indkøb.
Kører ikke særlig godt.
Svag tandstang.
Kan ruste i døre.
Umulig at skrue på.
Motorstøj.
Elendig gearkasse komfort (CVT Gear dvs milliongear).
Bagskiver ruster konstant.
Ofte defekte remstrammere.

Hvad er en tangstang og hvad betyder det at den er svag/prisen på udskiftning ?
Hvad mener du med elendig gearkasse komfort og hvad er milliongear ?
Hvilken funktion har remstrammeren og hvad koster udskiftning af denne ?
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Erfaringer med B 200 '06 - '07

Indlæg af CDI »

JSJ skrev:Er der andre årgange I B klassen som er bedre end 06-07 ?
jo nyere, desto bedre.... så er der mindre børnesygdomme...
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Erfaringer med B 200 '06 - '07

Indlæg af CDI »

JSJ skrev:
CDI skrev:Skod biler fordi:
For dyre i indkøb.
Kører ikke særlig godt.
Svag tandstang.
Kan ruste i døre.
Umulig at skrue på.
Motorstøj.
Elendig gearkasse komfort (CVT Gear dvs milliongear).
Bagskiver ruster konstant.
Ofte defekte remstrammere.

Hvad er en tangstang og hvad betyder det at den er svag/prisen på udskiftning ?
Hvad mener du med elendig gearkasse komfort og hvad er milliongear ?
Hvilken funktion har remstrammeren og hvad koster udskiftning af denne ?

Tandstang er den der dims som får dine ratbevægelser til at dreje hjulene, har en tendens til at klonke pga. slør.
Priserne kender jeg ikke men ikke billigt og masser af arbejdstimer da forbro skal sænkes.

CVT eller milliongear har ikke faste gearskifte men omdrejningerne kører derud af, ligesom en knallert hvor du vrider i gashåndtaget.
Du skulle prøve en alm. automatgear f.eks C, E eller S klasse og så en A eller B klasse for at se forskel.

Remstrammer siger jo sig selv, den strammer remmen! brummer eller smider remmen af når den er dårlig.
Delen ikke særlig dyr men forbro skal sænkes for at udskifte, igen masser af arbejdstimer.
JSJ
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. jun 2011, 17:17

Re: Erfaringer med B 200 '06 - '07

Indlæg af JSJ »

Jeg har også kigget på B 180, er det samme erfaringer som med B 200 ?
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Erfaringer med B 200 '06 - '07

Indlæg af CDI »

JSJ skrev:Jeg har også kigget på B 180, er det samme erfaringer som med B 200 ?
Generelt A og B-klasse er ligeså gode/elendige...
JSJ
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. jun 2011, 17:17

Re: Erfaringer med B 200 '06 - '07

Indlæg af JSJ »

CDI skrev:
JSJ skrev:
CDI skrev:Skod biler fordi:
For dyre i indkøb.
Kører ikke særlig godt.
Svag tandstang.
Kan ruste i døre.
Umulig at skrue på.
Motorstøj.
Elendig gearkasse komfort (CVT Gear dvs milliongear).
Bagskiver ruster konstant.
Ofte defekte remstrammere.

Hvad er en tangstang og hvad betyder det at den er svag/prisen på udskiftning ?
Hvad mener du med elendig gearkasse komfort og hvad er milliongear ?
Hvilken funktion har remstrammeren og hvad koster udskiftning af denne ?

Tandstang er den der dims som får dine ratbevægelser til at dreje hjulene, har en tendens til at klonke pga. slør.
Priserne kender jeg ikke men ikke billigt og masser af arbejdstimer da forbro skal sænkes.

CVT eller milliongear har ikke faste gearskifte men omdrejningerne kører derud af, ligesom en knallert hvor du vrider i gashåndtaget.
Du skulle prøve en alm. automatgear f.eks C, E eller S klasse og så en A eller B klasse for at se forskel.

Remstrammer siger jo sig selv, den strammer remmen! brummer eller smider remmen af når den er dårlig.
Delen ikke særlig dyr men forbro skal sænkes for at udskifte, igen masser af arbejdstimer.
Angående CVT gear, er holdbarheden så dårligere end de alm. autogear som MB bruger eller er det samme vanlige standart og hvordan med rep af denne gear type. (PS jeg har en C220 fra '97 så kender godt det gear system)
Besvar