Jeg har en vane med at skifte fra "D" til "N", når jeg holder stille ved lyskryds og andre steder, hvor stoppet er kortvarigt. Har nogen forstand på hvad der er bedst? Slider det mere på motor/gearkasse at beholde bilen i "D", eller har det ingen betydning? Automatkoblingen bliver vel også belastet, jo mere man skifter indstilling?
Kim Danø
Automatgearkasse - neutral/drive ved stop (W210)
-
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 27. sep 2010, 19:10
Re: Automatgearkasse - neutral/drive ved stop (W210)
jeg mener så absolut, at automatgearkasser generelt er bygget/konstrueret til at kunne holde til at blive i stillingen "D" ved alm. kortvarige stop.
virker heller ikke logisk, at man har monteret en automatgearkasse i en bil, hvis man så ved et stop skal bringe den i N, for derefter så at bringe den tilbage til stilling D, når der eksempelvis blir grønt igen, så går fidusen efter min mening ihvertefald lidt af konstruktionen....
mvh. Claus
virker heller ikke logisk, at man har monteret en automatgearkasse i en bil, hvis man så ved et stop skal bringe den i N, for derefter så at bringe den tilbage til stilling D, når der eksempelvis blir grønt igen, så går fidusen efter min mening ihvertefald lidt af konstruktionen....
mvh. Claus
Re: Automatgearkasse - neutral/drive ved stop (W210)
Du sparer lidt brændstof ellers er gearkassens slid næsten det samme.