Lys i ESP+BAS+ABS på E220 W210

Alt vedrørende teknik
Besvar
Gundestrup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 9. mar 2011, 08:23

Lys i ESP+BAS+ABS på E220 W210

Indlæg af Gundestrup »

Hej

Netop hjemvendt fra årets Le Mans. Turen ned forløb uden problemer overhovedet og var rigtig behagelig. Hjemturen var også fin omend man var en smule brugt. Dog opstod der et mindre irritationsmoment. Efter ca. 600 km kørsels kom der pludselig lys i ESP+BAS+ABS. Vi kørte så ind på en rasteplads og holdt en lille pause. Problemet var der dog stadig da vi kørte videre hvilket beklageligvis medførte at jeg var nød til at undvære cruise-kontrollen. Efter små 3 timer holdt vi igen en pause og da vi efterfølgende startede biler her var fejlen på mirakuløs vis væk. Resten af turen hjem var der intet og alt virkede som det skulle lige indtil vi drejede ind i indkørslen så kom der lys i alle tre lamper igen :?

Hvad kan problemet være?
Senest rettet af Gundestrup 14. jun 2011, 15:42, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

Gundestrup


MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car.
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: Lys i ESP+BAS+ABS på E220 W210

Indlæg af gutman »

hej min gjorde det samme det var en løs forbindelse i i udskridnings sencoren af med stikket rens det med noget kontakt spray og på igen det virkede på min på min e270 e210 st sidder den under bagsæde i venstre
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Lys i ESP+BAS+ABS på E220 W210

Indlæg af oej »

Prøv at ligge mærke til om det ikke altid kommer når du berøre bremsepedalen, 9 ud af 10 gange er det en defekt stoplyskontakt

Oej
Ostergaard38
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. okt 2010, 17:19

Re: Lys i ESP+BAS+ABS på E220 W210

Indlæg af Ostergaard38 »

Helt sikkert bremselyskontakt ! Koster 121.- kr hos Mercedes, tager 5 min at skifte ! :D
Gundestrup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 9. mar 2011, 08:23

Re: Lys i ESP+BAS+ABS på E220 W210

Indlæg af Gundestrup »

Hej igen

Hmmm, det er da ikke utænkeligt at det er opstået begge gange når bremsepedalen er blevet påvirket så det må jeg lige holde øje med fremover. Indtil da renser jeg lige stikket som forslået ovenfor. Tak for hjælpen allesammen...

Mvh Gundestrup
Med venlig hilsen

Gundestrup


MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Lys i ESP+BAS+ABS på E220 W210

Indlæg af CDI »

Gundestrup skrev:Hej igen

Hmmm, det er da ikke utænkeligt at det er opstået begge gange når bremsepedalen er blevet påvirket så det må jeg lige holde øje med fremover. Indtil da renser jeg lige stikket som forslået ovenfor. Tak for hjælpen allesammen...

Mvh Gundestrup
Spild af tid at rense stikket, så kan du ligeså godt skifte den med det samme!
Gundestrup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 9. mar 2011, 08:23

Re: Lys i ESP+BAS+ABS på E220 W210

Indlæg af Gundestrup »

CDI skrev:
Gundestrup skrev:Hej igen

Hmmm, det er da ikke utænkeligt at det er opstået begge gange når bremsepedalen er blevet påvirket så det må jeg lige holde øje med fremover. Indtil da renser jeg lige stikket som forslået ovenfor. Tak for hjælpen allesammen...

Mvh Gundestrup
Spild af tid at rense stikket, så kan du ligeså godt skifte den med det samme!
Det er stikket til udskridningssensoren under bagsædet som det blev nævnt jeg tænkte at rense - Er det også spild af tid?
Med venlig hilsen

Gundestrup


MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Lys i ESP+BAS+ABS på E220 W210

Indlæg af CDI »

Gundestrup skrev:
CDI skrev:
Gundestrup skrev:Hej igen

Hmmm, det er da ikke utænkeligt at det er opstået begge gange når bremsepedalen er blevet påvirket så det må jeg lige holde øje med fremover. Indtil da renser jeg lige stikket som forslået ovenfor. Tak for hjælpen allesammen...

Mvh Gundestrup
Spild af tid at rense stikket, så kan du ligeså godt skifte den med det samme!
Det er stikket til udskridningssensoren under bagsædet som det blev nævnt jeg tænkte at rense - Er det også spild af tid?
Nej... troede stikket til bremselyskontakten....
Morten SBC
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21. maj 2012, 12:05

Re: Lys i ESP+BAS+ABS på E220 W210

Indlæg af Morten SBC »

Bremselyskontakt er skiftet, alle lyskilder og fatninger i bagvogn er renset, stikforbindelser er renset, stabilisator relæ under bagsædet er renset, akkumulator er opladet, sikringer under bagsædet er efterset og renset. :?: Og derefter fandt jeg fejlen: en sikring i den sikringsholder der sidder i siden på instrumentbordet, ud for sidespejl, 1 sikring sprunget, skiftet og nu fungerer alt igen! :D

Mvh
Morten SBC
Besvar