Knækket fjeder konsol w210

Alt vedrørende teknik
Besvar
super-mario
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. mar 2010, 10:52

Knækket fjeder konsol w210

Indlæg af super-mario »

Hej

Jeg har lige haft den ubehagelige oplevelse at min forfjeder røg af pga. knækket fjeder/konsol (heldigvis med meget lav hastighed inde i et parkeringshus).

Jeg kan se at der tidligere er sat et ny fjederbenskonsol på bilen.Dette konsol virker meget klejnt (lige tykkelsen over en hvad en dåseøl er fremstillet af ca 1,2mm)og udover svejsningerne i bunden af konsollet er der kun 3stk. 4mm popnitter igennem toppen af konsolet og ind i vangen.

Jeg har bestilt et nyt konsol ved Mercedes men er det der nogen speciel årsag til at det svejst i bunden og nittet på i toppen i stedet for at svejse det på ? (syntes jeg har læst på et tidspunkt at det skal nittes/svejses)

Jeg har tidligere her på forumet læst noget om det stykke gummi der sidder på fjederen som findes i ca 10 til 30mm tykkelse.Har det nogen indvirkning på komforten eller er det kun til at afstemme højden ?

Mvh.Jan
kim w210
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. dec 2010, 21:40

Re: Knækket fjeder konsol w210

Indlæg af kim w210 »

Jeg har fået skiftet mit fjederkonsol i h. side da det også knak af, det er lavet af rimeligt tykt matriale ca 2,4 mm, det har jeg fået fuld svejst uden nitter. ( har lige været til syn og det blev ikke påtalt, selvom han fik det tjekket rigtigt godt :) ).
Gummiklodser er kun til at justerer højden......
Besvar