W638 Turboskift. Råd ønskes.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

W638 Turboskift. Råd ønskes.

Indlæg af Velo »

Hej Forum.

Jeg står og har et varmt ønske om at få skiftet turbo'en i min gamle kassevogn.
Jeg har en turbo (50.000 km), som er pillet af en motor der kørte godt men som fik nogle skavanker i toppen.
Men af forskellige grunde har jeg ikke økonomi til at betale mig fra det. Da jeg fik denne turbo viste det sig at koste 2½ gang, det jeg fik fortalt det ville koste.
Så som sagt. Det er udelukket at køre den til Mercedes.
Jeg kan selv skifte den hvis jeg piller motoren ud, men det vil jeg også gerne undgå. Simpelthen fordi det tager 100 år


Hvordan skal jeg gribe turbo skiftet an?
Jeg tænker selv om man kan løsne et eller flere motorophæng og vippe motoren frem (efter at have afmonteret køleren om nødvendigt.) så man kan komme til turbo'en, det er i det hele taget svært at komme til den nemlig.
Men om det er den rette fremgangsmåde og hvad der ellers skal gøres. Det kunne jeg godt tænke mig en afklaring på.

Hvad skal jeg ellers bruge?
Jeg har fået købt pakninger til olieføringen: O-ringe, kobber ring samt pakningen mod bundkaret.
Der ud over skal jeg vel også en pakning til manifold/turbo?

Er der andre reservedele jeg med fordel kan indkøbe inden jeg påbegynder skiftet?
Termostat og O-ringe til vandrøret bag på motoren?

Slutteligt kunne jeg rigtig godt tænke mig, hvis I derude kender et værksted, Privat eller Proff. som:
1. Har prøvet eller ved hvordan turboen skal skiftes.
2. Er klar på at jeg selv kan give en hånd med til projektet og spare nogle penge på skiftet.
Jeg er arbejdsløs PT og er ikke synderligt økonomisk velbemidlet. Men jeg giver gerne gode penge til en dygtig mekanikker m. lift/værksted der "kan tage mig I hånden" og følge mig igennem processen.

Skriv evt. på Velo@forum.dk Jeg skal nok lade være med at misbruge muligheden for at kunne skrive til dig.

Håber I derude kan hjælpe.
På forhånd tak.
Velo
Besvar