Hvilket håndfrit system til mobil på C200

Alt vedrørende teknik
Besvar
sogge
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. jun 2011, 12:01

Hvilket håndfrit system til mobil på C200

Indlæg af sogge »

Hej alle,

Jeg har netop købt en brugt Mercedes C200 Kompressor W203 årgang 2000, og ønsker at anvende de 2 "knapper" på rattet beregnet til "telefonstyring", i.fb.m. installation af et eller andet håndfrit system. Jeg har kigget en del på nettet, men tror jeg mangler generel indsigt i hvad der kunne være det rigtige. Mine ønsker er:

1.Bluetooth forbindelse mellem telefon og bil

2.Anvendelse af bilens originale knapper på rattet til så meget telefonbetjening som muligt

3.Visning af telefonrelateret information (f.eks. indkommende opkaldsnummer eller navn) i bilens originale display

4.Lyd gennem bilens højtalere og automute v. indgående opkald

5.Et budget på max. 3-5.000 kr. incl. montering

Alle kommentarer modtages med tak.

:D Sogge
Brugeravatar
LIMO
Indlæg: 99
Tilmeldt: 28. mar 2011, 12:01
Geografisk sted: Haderslev

Re: Hvilket håndfrit system til mobil på C200

Indlæg af LIMO »

Hej Sogge,

Velkommen til :D

Er der ikke indbygget telefonsystem i din W203'er med en telefonholder til ældre Nokia telefoner i midterkonsolen under armlænet? Kender desværre ikke din model særlig godt.
Hvis ja kan jeg varmt anbefale Viseeo produktet, som er en bluetooth enhed der sættes direkte i den bestående holder. Synes den virker fint i min W211'er og giver alle de funktionaliteter du efterlyser. Kan bl.a. købes ved Gørløse Auto.
Venlig hilsen

Peter

204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
sogge
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. jun 2011, 12:01

Re: Hvilket håndfrit system til mobil på C200

Indlæg af sogge »

Hej Peter,

Desværre nej - der er ikke nogen "Nokia-holder" i midterkonsolen under armlænet. Det ville jo passe perfekt, som du er inde på og jeg har allerede læst om Viseeo-løsningen på http://www.viseeo.dk/ hvor produktet også forhandles. Men måske kunne "Nokia-holderen" eftermonteres, i fald telefonsystemet allerede ligger og "sover" i bilen ...... ?

:D Sogge
Brugeravatar
LIMO
Indlæg: 99
Tilmeldt: 28. mar 2011, 12:01
Geografisk sted: Haderslev

Re: Hvilket håndfrit system til mobil på C200

Indlæg af LIMO »

Sorry Sogge :wink: men der rækker min viden desværre ikke. Men mon ikke der er andre her i forum, der kan gi dig et godt tip.

Selvom tasterne er der på rattet afhænger det jo nok også af, hvilken radio/navigationsenhed der er monteret i bilen.

God vind med projektet :D
Venlig hilsen

Peter

204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
Besvar