Automat gear

Alt vedrørende teknik
Besvar
wipa3103
Indlæg: 64
Tilmeldt: 19. maj 2010, 17:04

Automat gear

Indlæg af wipa3103 »

Min w210 årg. 01 270 cdi lavede noget lidt underligt i dag første fejl var at den gik i en form for fejl med nedsat ydelse men efter at have været standset i ca. 30 min. var alt normalt igen men så kom der endnu en fejl lige efter at være drejet af og giver den lidt frisk opstart er det ligesom om man kobler ud ved en manuel gearkasse og giver gas , jeg kører ind til siden sætter den i P og går derefter igen i D og kan igen køre normalt . Er der mon nogen der kan give en forklaring på dette ? er det noget alvorligt da vi har planlagt at trække afsted til Frankrig med campingvogn på mandag .
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Automat gear

Indlæg af CDI »

Ved lav fart, du giver gas, gearkasse løber fra som om gearvælger står i N, typisk slidt friløb i gearkasse, kan holde op med at køre når som helst.
Enten en renovering eller ny kasse.
wipa3103
Indlæg: 64
Tilmeldt: 19. maj 2010, 17:04

Re: Automat gear

Indlæg af wipa3103 »

CDI skrev:Ved lav fart, du giver gas, gearkasse løber fra som om gearvælger står i N, typisk slidt friløb i gearkasse, kan holde op med at køre når som helst.
Enten en renovering eller ny kasse.
Det var da ikke rart at høre , gearkassen har kun kørt 220.000 km. :cry:
det skal lige nævnes at inden den " sprang ud af gear " eller rettere under accelleration lavede den en nedgearing fordi jeg nok lige gav den lidt at leve af .
Lind2009
Indlæg: 49
Tilmeldt: 29. sep 2009, 14:11
Geografisk sted: Vadum v. Aalborg

Re: Automat gear

Indlæg af Lind2009 »

Hej jeg har en 210` 220cdi fra 2001. jeg kørte til sydtyskland i sommers over Kassel,med campingvogn, der oplevede jeg at Automat gearet koblede fra og gik nærmest i neutral når den blev presset. Den gearede ikke længere ned end til ca. 2500 omdr. Hvis jeg forsøgte at lave yderlig kickdown koblede den ud. hvis jeg så slap kassen i ca. 10 sek. gik den i gear igen og trak fint igen, bare kun op til de 2500 omdr. Hvad kan det skyldes? Jeg fik sat en brugt gearkasse i sidste år, der havde gået ca. 200.000. bilen har gået 540.000. Det er første gang syd på med denne gearkasse. Har aldrig døjet med den ellers.
Mvh Ebbe L. Simonsen
Lind2009
Indlæg: 49
Tilmeldt: 29. sep 2009, 14:11
Geografisk sted: Vadum v. Aalborg

Re: Automat gear

Indlæg af Lind2009 »

Undskyld det var forkert sted jeg fik lagt den :oops:
Mvh Ebbe L. Simonsen
JR
Indlæg: 89
Tilmeldt: 24. mar 2009, 08:28
Geografisk sted: ÅRHUS

Re: Automat gear

Indlæg af JR »

Hej

Har du prøvet reset gearbox proceduren, gør nogle gange underværker, tager 5 min.

Proceduren findes her i forum hvis du søger reset gearbox
Besvar