Bil starter ikke (slet ikke)

Alt vedrørende teknik
Besvar
abutt1
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. mar 2010, 08:59

Bil starter ikke (slet ikke)

Indlæg af abutt1 »

Hejsa,

har lige et spørgsmål til Jer garvede MB folkens.

Jeg har en w202 C250 fra 1994. Den har ca. kørt 400.000.

Mit problem er at bilen ikke vil starte! Jeg kan forsøge at starte, og blive ved, indtil batteriet går dødt -> der sker ingenting sker.

Først troede jeg at det var et startsspærre problem (har søgt lidt på nogle internationale sites, og de taler alle om startsspærren som kilden til alt ondt!).

Er ikke den store mekaniker, men forsøge at fejlfinde lidt selv. Har kigget på dieseltilførelsen til/fra dieselfilteret. Kan konkludere at der komme diesel til filteret, men det gennemsigtige rør fra dieselfilteret (det der sted på "toppen" af filteret") er tomt, og der kommer ikke diesel igennem. Så derfor starter bilen ikke. Kan se at der er nogle luftbobler i de gennemsigtige rør som fører diesel til filteret (men diesel bringes til filteret alligevel).

Hvad kan være galt? Bilen har stået stille i 2 uger....

Hilsen
Ammad
kim w210
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. dec 2010, 21:40

Re: Bil starter ikke (slet ikke)

Indlæg af kim w210 »

Det lyder som om du skal have skiftet dine brændstof rør, de har en o-ring der med tiden bliver lidt " slap " i det og så trækker den luft ind, det kommer lige så stille, så man opdager det først efter et stykke tid ( da vognen har stået stille lidt, er brændstoffet lige så stille løbet bagud og tømt nogle slanger og filter) prøv at spæde dit filter helt op og prøv så at starte, det hjælper nogle gange, men skift dine slanger/o-ringe...
Besvar