GPS - Opdatering ?

Alt vedrørende teknik
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af Novice »

Der findes altså kun "tyveri" løsningen til W221 ?
Venlig hilsen
Novice
bjarne@profmusik.dk
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. apr 2013, 19:32

Re: GPS - Opdatering?

Indlæg af bjarne@profmusik.dk »

Jeg har en Mercedes S-350 (model W221) hvor jeg gerne vil updatere min navigation som er fra 2010. Kan jeg blot købe en NAVIGATIONS-DVD COMAND APS, EUROPA, VERSION 2013/2014, sætte den i DVD-afspilleren og så kører det, eller hvad? Selv om Mercedes Danmark sælger en updatering til 1240 kr. så kan den købes billigere, men kan jeg selv få det til at virke.
Avantgarde
Indlæg: 78
Tilmeldt: 8. okt 2010, 19:30
Geografisk sted: Viborg

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af Avantgarde »

bjarne@profmusik.dk skrev:Jeg har en Mercedes S-350 (model W221) hvor jeg gerne vil updatere min navigation som er fra 2010. Kan jeg blot købe en NAVIGATIONS-DVD COMAND APS, EUROPA, VERSION 2013/2014, sætte den i DVD-afspilleren og så kører det, eller hvad? Selv om Mercedes Danmark sælger en updatering til 1240 kr. så kan den købes billigere, men kan jeg selv få det til at virke.
Mig bekendt skal den opdateres via en mercedes tester, men hvis jeg var dig, ville jeg da bare ringe til Mercedes og spørge dem - dét koster ikke noget :lol:
W212 E200 CDI
Kiefer
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. jul 2013, 16:50

Re: GPS - Opdatering?

Indlæg af Kiefer »

bjarne@profmusik.dk skrev:Jeg har en Mercedes S-350 (model W221) hvor jeg gerne vil updatere min navigation som er fra 2010. Kan jeg blot købe en NAVIGATIONS-DVD COMAND APS, EUROPA, VERSION 2013/2014, sætte den i DVD-afspilleren og så kører det, eller hvad? Selv om Mercedes Danmark sælger en updatering til 1240 kr. så kan den købes billigere, men kan jeg selv få det til at virke.
Er nyeste version til W221 ikke 2012/2013?
Jeg opdaterede min ved at sætte DVD skiven i bilen og derefter vente 1-2 timer på at den blev færdig. Må dog tilstå at jeg vist ikke heeelt betalte penge for min udgave ;-)
Mvh
Martin
W164 ML280CDI fra 2006
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: GPS - Opdatering?

Indlæg af BWJ »

Kiefer skrev:
bjarne@profmusik.dk skrev:Jeg har en Mercedes S-350 (model W221) hvor jeg gerne vil updatere min navigation som er fra 2010. Kan jeg blot købe en NAVIGATIONS-DVD COMAND APS, EUROPA, VERSION 2013/2014, sætte den i DVD-afspilleren og så kører det, eller hvad? Selv om Mercedes Danmark sælger en updatering til 1240 kr. så kan den købes billigere, men kan jeg selv få det til at virke.
Er nyeste version til W221 ikke 2012/2013?
Jeg opdaterede min ved at sætte DVD skiven i bilen og derefter vente 1-2 timer på at den blev færdig. Må dog tilstå at jeg vist ikke heeelt betalte penge for min udgave ;-)
Ja V13.0 er nyeste version, en "ren" opdatering tager ca. 5 min. max. - og næste gang du opdaterer, vil du opdage hvorfor du skulle have brugt en original DVD. :lol: :lol: :lol: - det kan blive MEGET dyrt at spare de forkerte steder.
ZOOM ZOOM.
Kiefer
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. jul 2013, 16:50

Re: GPS - Opdatering?

Indlæg af Kiefer »

BWJ skrev:
Kiefer skrev:
bjarne@profmusik.dk skrev:Jeg har en Mercedes S-350 (model W221) hvor jeg gerne vil updatere min navigation som er fra 2010. Kan jeg blot købe en NAVIGATIONS-DVD COMAND APS, EUROPA, VERSION 2013/2014, sætte den i DVD-afspilleren og så kører det, eller hvad? Selv om Mercedes Danmark sælger en updatering til 1240 kr. så kan den købes billigere, men kan jeg selv få det til at virke.
Er nyeste version til W221 ikke 2012/2013?
Jeg opdaterede min ved at sætte DVD skiven i bilen og derefter vente 1-2 timer på at den blev færdig. Må dog tilstå at jeg vist ikke heeelt betalte penge for min udgave ;-)
Ja V13.0 er nyeste version, en "ren" opdatering tager ca. 5 min. max. - og næste gang du opdaterer, vil du opdage hvorfor du skulle have brugt en original DVD. :lol: :lol: :lol: - det kan blive MEGET dyrt at spare de forkerte steder.
Kan du ikke lige kort forklare mig forskellen, jeg har nu i alle de MB jeg har haft med Comand ikke oplavet at en opdatering har taget 5 minutter, og det uanset om jeg har brugt en original eller en næsten original. Det har helt klart taget længere tid, alt mellem 30 minutter til over en time.

En ISO fil brændt på en DVD er vel en ISO uanset om den er original eller ej, hvordan skal bilen kunne se forskel?

DA jeg opdaterede forrige gang på min W221 var det også med en næsten original udgave af DVD'en og det gav nu heller ikke de storeproblemer, og der var ingen problemer i at gå fra næsten original til nyeste udgave med en næsten original skive. Den forrige version som hed 2011, var med 2007 kort, seriøst irriterende her i Århus Nord med alt det de har lavet om. Fik flere gange besked på at vende om på motorvejen...

På min tidligere bil, en W211 fra 2003 gik jeg fra original -> uoriginal -> til original. Mest fordi da jeg solgte bilen ville jeg gerne have at der lå en original DVD i bilen. Men det gav bestemt heller ikke nogen problemer at opdatere på den måde.

Dog var der på nyeste udgave til min S-klasse lidt udfordringer, MB har valgt at gøre brug af double layer DVD'er, altså er ISO filen lidt større en 4.7GB så den ikke bare kan brændes på en almindelig DVD-R men skal være en DVD-DL.

Men jeg ser da frem til næste version, her vil jeg da klart forsøge mig med en uoriginal bare for forsøgets skyld. Nogen der ved hvornår næste udgave kommer?
Mvh
Martin
W164 ML280CDI fra 2006
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af Novice »

Er der nogen mulighed for at "låne" din opdaterings DVD ? :oops: :roll:
Venlig hilsen
Novice
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af Administrator »

Gør lige opmærksom på dette link!
viewtopic.php?f=5&t=3667

Mvh Admin
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af BWJ »

Os der betaler hvad en opdatering koster, er med til at finansiere jeres fusk. :shock:
ZOOM ZOOM.
Kiefer
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. jul 2013, 16:50

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af Kiefer »

Administrator skrev:Gør lige opmærksom på dette link!
viewtopic.php?f=5&t=3667

Mvh Admin
Ser ikke helt relevansen i denne diskussion til dette link?

Der bliver ikke linket men diskuteret brugen af softwaren.
Mvh
Martin
W164 ML280CDI fra 2006
Kiefer
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. jul 2013, 16:50

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af Kiefer »

BWJ skrev:Os der betaler hvad en opdatering koster, er med til at finansiere jeres fusk. :shock:
Nogen af os fusker og betaler ;-)

Men jeg forstår nu godt dem der vægrer sig ved at betale 1200+ kroner for en kortopdatering, når en tilsvarende fra f.eks. TomTom koster fra ca. 500,-

Tror jeg betalte 1600+ moms en enkelt gang til en W203, som jeg dog fik refunderet da jeg fik overtalt Hessel til at det var inkluderet i servicekontrakten.

Kender flere der vælger at bruge en version ældre end den nyeste, så kan man faktisk få originale skiver på Ebay til en billig penge. Ofte er det endda muligt at få et tilbud (100+ EUR) på helt nye og stadig vel at mærke originale udgaver i plomberede æsker fra autorisede tyske forhandlere.
Mvh
Martin
W164 ML280CDI fra 2006
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af Novice »

BWJ skrev:Os der betaler hvad en opdatering koster, er med til at finansiere jeres fusk. :shock:
Ikke forstået ? Hvordan det ? :shock:
Venlig hilsen
Novice
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af BWJ »

Novice skrev:
BWJ skrev:Os der betaler hvad en opdatering koster, er med til at finansiere jeres fusk. :shock:
Ikke forstået ? Hvordan det ? :shock:
Hvad er svært at forstå :shock:
Ligesom priserne stiger på film og musik....
ZOOM ZOOM.
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af Novice »

Du svarer med "Goddag mand, økseskaft", eller også er det mig der ikke udtrykker mig korrekt, eller forstår det du skriver.

Fordi du betaler for en opdatering, finansierer du vel ikke noget som helst for andre ? Det kan jeg ikke få til at hænge sammen. :?
Venlig hilsen
Novice
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af ThomasDK »

indlæg af Novice » 15. jul 2013, 09:20
Er der nogen mulighed for at "låne" din opdaterings DVD ? :oops: :roll:
af Novice » 16. jul 2013, 08:03
Fordi du betaler for en opdatering, finansierer du vel ikke noget som helst for andre ?
Kære Novice

Undskyld jeg blander mig men et forum er jo globalt og det man prøver at fortælle dig er, at du har med din forespørgsel på at "låne" softwaren hentydet til, at du agter at udøve software pirateri. Du agter tydeligvis ikke at betale fuld pris, og faktuelt efterspørger hælervarer på et seriøst forum. Endda med en smiley der er rød i hovedet og en der ser uskyldig ud.

Det er et faktum - ikke en påstand.
Fatter ikke at Administratoren ikke bare skød din profil i jorden uden varsel, da alle herinde har accepteret betingelserne for at have en profil, og du har faktuelt fået en kæmpe advarsel.

Beklager jeg kommer og lander lidt hårdt på dig, men sådan ser det ud fra min stol. Ydermere forsvarer du din holdning da BWJ hentyder til det på en munter måde. Ret mig gerne hvis hensigten pludselig er en helt anden end den du skriver ret udførligt ovenfor.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Besvar