GPS - Opdatering ?

Alt vedrørende teknik
Peter BJ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 16. maj 2011, 21:24
Kontakt:

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af Peter BJ »

Novice skrev:Du svarer med "Goddag mand, økseskaft", eller også er det mig der ikke udtrykker mig korrekt, eller forstår det du skriver.

Fordi du betaler for en opdatering, finansierer du vel ikke noget som helst for andre ? Det kan jeg ikke få til at hænge sammen. :?
Jamen, så prøver jeg da lige at forklare dig det:

Når MB laver en opdatering, koster det dem penge; opdateringen skal udvikles, tilpasses, testes osv. Lad os for eksemplets skyld sige at det koster 100.000 kr. De penge vil MB sjovt nok gerne have ind igen. MB vil gerne sælge 1000 opdateringer, og det har dermed kostet dem 100 kr pr. opdatering. MEN når så de kun sælger 500 fordi de resterende bruger pirat-kopier/låner originale, så koster det pludseligt MB 200 kr. pr opdatering. Dermed stiger udsalgsprisen for de 500 der køber originale opdateringer næste gang, da MB jo skal have deres investering hjem. Og sådan kan spiralen fortsætte indtil MB ikke gider investere længere, og så får vi ikke flere opdateringer...
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af Novice »

Havde faktisk slet ikke tænkt sådan, men kan godt se det fra den vinkel også nu det skæres ud i pap. :o :(
Venlig hilsen
Novice
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af BTE »

Det var da en mærkelig analogi!
Gøre den sig også gældende for alt andet "mercedes udvikler" og sender på marked?! "Vi har produceret x antal x. Hvis i ikke køber dem bliver det bare dyrere næste gang vi sender noget på marked"... Overvej det lige....

Hvordan kan det undermindere Mercedes? Hvad med alle de uoriginale reservedele? Køber man uoriginale dele, går det også ud over mercedes. Hvad er jeres holdning til det? Morale er godt, dobbeltmorale er dobbelt så godt.

Hellige være den der aldrig har afspillet en brændt CD eller DVD!

Når det så er sagt, synes jeg er Admin gøre et godt arbejde og holder en fornuftig linie m.h.t deling af decideret piratsoftware og links. Jeg forstår udmærket holdningen hertil, da det er et "officielt" dedikeret mercedesforum :)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: GPS - Opdatering ?

Indlæg af BWJ »

BTE skrev:Det var da en mærkelig analogi!
Gøre den sig også gældende for alt andet "mercedes udvikler" og sender på marked?! "Vi har produceret x antal x. Hvis i ikke køber dem bliver det bare dyrere næste gang vi sender noget på marked"... Overvej det lige....
Sådan er det da med mange ting, film, musik, spil osv. :roll:
Hvordan kan det undermindere Mercedes? Hvad med alle de uoriginale reservedele? Køber man uoriginale dele, går det også ud over mercedes. Hvad er jeres holdning til det? Morale er godt, dobbeltmorale er dobbelt så godt.

Hellige være den der aldrig har afspillet en brændt CD eller DVD!

Når det så er sagt, synes jeg er Admin gøre et godt arbejde og holder en fornuftig linie m.h.t deling af decideret piratsoftware og links. Jeg forstår udmærket holdningen hertil, da det er et "officielt" dedikeret mercedesforum :)
ZOOM ZOOM.
Besvar