cdi 220 årgang 2000

Alt vedrørende teknik
Besvar
mrjyden
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18. jul 2011, 18:56

cdi 220 årgang 2000

Indlæg af mrjyden »

min broer har andskaffet sig en mercedes cdi 220 fra 2000

bilen køre utroligt godt men der kom nogle fejl
første meldt den dyser fejl på fejl udlæser resultere i den tømmer bat for strøm så der kom 2 nye dyser i så kom det til og virke.
så tog vi på ferie og kom hjem igen så her de nande aften skulle sønik af sted i byen han nåe ca 1 km så forsvandt alt træk kraft
så rykke top dæksel af det pisse diesel olie ud over alt så det viste jeg den nye dyse var skudt ud af hullet.
efterfølge kontakter jeg en kammerat der siger at det skyldes de ikke har skifte stræk bolten der holder dysen kan det passe.
så begynder den med at lave en del eltrisk fejl som : instrumenter går på nul - loft lys virker nogle gange ikke - blinklys holder op med og virker efter tryk på havari blink så virker de igen -

er der nogle der har en ide om hvad der lige sker har fået at vide hvis den har kørt i vand så kan jeg godt tjekke alle stikke samlinger da de kan være iere til.

er der nogle her inde der kan give nogle gode råd eller har været ude for det sammen
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: cdi 220 årgang 2000

Indlæg af CDI »

Bolt til dyse skal skiftes hver gang men som regel bliver dysen skudt op pga skidt med i bolt hullet og dyse sidder lille smule løs er nok.
Ang. det andet ville jeg starte med at se sam-modulet i motorrummet for vandskade/ir.
Skru det sorte låg af til sikringsboksen i motorrummet.
Besvar