Hjælp min comand er død :(

Alt vedrørende teknik
Besvar
Besim
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. apr 2010, 22:14

Hjælp min comand er død :(

Indlæg af Besim »

Hej folkens håber at der er nogen der kan hjælpe mig... Jeg har en 211 e320 cdi station fra 2004

Min comand døede lige pludselig mens jeg kørte forleden dag. Radioen var tændt men havde skruet lidt ned da jeg snakkede med konen der også var med.. Så lagde jeg mærke til at skærmen var sort og prøvede at tænde for den men forgæves, intet virker på den.. Og lågen til cd changer'en under skærmen åbner heller ikke ( den virkede tidligere den samme dag) det er som om der ikke kommer strøm til den del af instrument bordet. Jeg har chekket sikringerne til venstre for rattet og bagagerummet, og de fejler ikke noget.

Er der nogen andre der har oplevet noget lignende?? Håber virkelig at der er nogen der kan hælpe for har brugt en masse penge på bilen for nyligt, og har bare ikke råd til at skifte hele anlægget ud
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Hjælp min comand er død :(

Indlæg af CDI »

Hvis den får strøm, skal den tænde og vise stjernen og måske slukke igen hvis der er noget galt på MOST-ringen.
Af med Comand og mål spænding til den.
Obs: CD-veksler skuffe-låget kører ikke hvis Comand eller veksler er fejlbehæftet!
Besim
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. apr 2010, 22:14

Re: Hjælp min comand er død :(

Indlæg af Besim »

Hej igen, nu er min comand pillet af og målt efter og der kommer strøm ud til den. Så det ser ud til at det er comand'en den er galt med.
Har fundet et par stykker på ebay til en ok pris i tilfælde af at min ikke kan laves. Men har lagt mærke til at de har forskellige typer/serie numre. Be6061 og Be7023, er der nogen herinde der ved om der er forskel mellem de to typer??
Min comand er en Be6061, men hvis nu en Be7023 er en nyere version og en mindre opgraderet version som vil passe i min bil, vil jeg hellere ha den selvfølgelig.
Har søgt lidt på nettet om det men det jeg kunne finde var på tysk. Så håber at der er nogen herinde der kan hjælpe.

På forhånd tak
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Hjælp min comand er død :(

Indlæg af BTE »

Hej,

7023 er en "nyere" version, forberedt til tv.
Dermed ikke sagt at 6061 ikke også kan benyttes til tv.

I begge tilfælde kræver det jo en tv tuner... Altså, ingen forskel :)
Brugeravatar
270cdi
Indlæg: 215
Tilmeldt: 8. aug 2010, 18:38
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Hjælp min comand er død :(

Indlæg af 270cdi »

Jeg har et Comand til salg du kan få for 4000,- det fede ved denne her er at dvd spærren er fjernet så du kan se dvd mens du køre samt alle lande koder du skal alså ikke have ekstra boxe på

OK kanppen er en lille smule slidt der er også en AGW der medfølger kan evt maile dig nogle billder vis det har intresse

send mig en PB vis det har intresse

Mvh Peter
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Besim
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. apr 2010, 22:14

Re: Hjælp min comand er død :(

Indlæg af Besim »

Hej igen, jeg har fundet et sted der hedder Techcenter.dk der reklamerer om autostereo og navi reperation, og har kontaktet dem. Fik så hurtig svar om at de sagtens kan godt håndtere sådan et comand anlæg. De kigger på det og kommer med et tilbud, tilbudet koster 300 kr hvis man ikke accepterer at få det repareret. Så prøver lykken der først før jeg investerer i et andet anlæg. Skal nok vende tilbage med en melding nå jeg får svar fra dem..

Har ellers fundet et par stykker på ebay til 3000.kr

Til BAYRAM, det lyder som om det er dig der har mest styr på det her, jeg har også fundet alternativer til comand anlægget kan du ikke kigge på det og gi en bedømmelse om det er noget billig l... :)

http://viewitem.eim.ebay.dk/7HD-Car-DVD ... 85350/item

http://viewitem.eim.ebay.dk/2-Din-Car-D ... 22232/item
Brugeravatar
270cdi
Indlæg: 215
Tilmeldt: 8. aug 2010, 18:38
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Hjælp min comand er død :(

Indlæg af 270cdi »

Du kan sagtens finde det til mellem 3000-4500 og det til kommer fragt på 4-500,- men det er jo ikke orginalt det er kina L... :lol:

Min er orginal og uden dvd spærrer samt der medfølger også en AGW derfor denne pris :wink:
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Hjælp min comand er død :(

Indlæg af BTE »

Altså, nu er jeg ikke meget for at sætte kopi no name comand i en mercedes :)

Dem du linker til er netop kopi no name parallelimport. Jo de har mange funktioner og kan godt forstå det frister. MEN du ved aldrig hvad du får! En ting er hvordan det ser ud, en anden hvordan det i virkligheder fungere. Typisk for sådanne nogle kopi anlæg er; menuen er langsom hakker, er der fejl i softwaren kan du ligeså godt skrottet det. Ingen mulighed for update af kort og andet software, mulig problem med komunikation mellem comand og bil. Alene de "fejl" gør at jeg ville holde mig langt fra sådan noget :)

Jeg syntes du skulle give techcenter.dk en chance for at fikse din comand. Det plejer gerne at være billigere end at skulle ud og købe en "ny" comand.

Mht. til køb af anden comand gennem ebay har jeg kun positive erfaringer. Her selv købt mit ntg 2.5 over ebay, og hjulpet andre med at finde comand og monter det for dem. Men igen, du ved ikke om det virker før det er monteret, og du har ingen tilbage leverings mulighed :) (kig derfor på brugerens bedømmelser)

Den 270cdi har til salg, lyder ikke helt tosset. Du har dog ikke brug for AGW boksen han også sælger med, så måske du kan få prisen ned på den? :)
Der har du også mulighed for at prøvemonter den og se om det virker på stedet, hvis ikke kan du aflever den tilbage til ham med det samme.

Så, hvis techcenter ikke kan hjælpe dig, eller det kommer til at koste mere end 3xxx kr, så overvej den 270cdi har til salg :)

EDIT: mht dvd in motion, kan det klares ved at trykke på 3 knapper :) men husk det ikke er lovligt at se dvd/tv når bilen er i bevægelse
Brugeravatar
270cdi
Indlæg: 215
Tilmeldt: 8. aug 2010, 18:38
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Hjælp min comand er død :(

Indlæg af 270cdi »

(EDIT: mht dvd in motion, kan det klares ved at trykke på 3 knapper men husk det ikke er lovligt at se dvd/tv når bilen er i bevægelse)

Dette er kun muligt vis comand er fra før 2005 og ikke er opdateret med nyt softvare denne kommer fra en 2007 og er derfor opdateret med den nye softvare og ken derfor ikke gøres med af trykke på 3 knapper :wink:
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Besim
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. apr 2010, 22:14

Re: Hjælp min comand er død :(

Indlæg af Besim »

Tak for jeres svar.. Jeg vil også selv helst ha at det skal være orginalt, pga alt det andet alternativer jeg ku finde ikke har været værd eller sikker at investere i pga de grunde Bayram har skrevet. Men det undrer mig bare at til en bil som Mercedes som er kommet ud på markedet 2003 er der ikke blavet lavet nogen gode alternativer fra de store firmaer som Blaupunkt Pioneer Sony osv osv. Det er kun derfor alt det "China" skrammel virker fristende med touchscreen med høj opløsning harddisk usb indgang osv osv.. Jeg synes bare at det er ærgeligt at man er nød til at nøjes med teknologi der er 7-8 år gammel :( eller bruge en tons penge for at skifte til noget der er bedre..
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Hjælp min comand er død :(

Indlæg af BTE »

Grunden til at f.eks. Sony ikke laver noget skyldes at markede dertil er MEGET begrænset! Tænk sig at bruge mange penge på at at udvikle et anlæg kun til mercedes E klasse! De vil komme til at koste en formue. Det kræver også at de udvikler software der kan intigreres med bilen styresystem osv osv...
Derfor laver de et anlæg der er universal og kan bruges i de fleste biler, uden at de skal arbejde sammen med bilens infocenter..

Held og lykke med det. Meld evt tilbage med din løsning :)
Besvar