W210 dørstop

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

W210 dørstop

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Min E320 CDI (2001) er lidt træt i dørene. De skal slammes lidt for at lukke ordentlig og føles ikke som en Mercedes bør føles i dørene, men er dog ikke så galt at det ligefrem knirker. Er det korrekt antaget at hvis jeg udskifter dørstopperne så kan jeg få det pænt tilbage til den rigtige fornemmelse? Eller har det også noget med lukkemekanismen at gøre?

Jeg syntes i øvrigt at nogle af dørene har en slags 'ralle' lyd lige i det øjeblik den lukker, kan det også have noget med dørstopperne at gøre? Selv hvis jeg slammer dem lidt hårdt så raller det. Har også tænkt på om det kan være beklædningen, men det ser ikke umiddelbart sådan ud (har ikek haft dem af endnu).


Mvh.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: W210 dørstop

Indlæg af mercelsker »

Er der virkelig ingen er ved hvordan man får den faste/kontante smæk lyd tilbage i sine døre? :shock: :shock:


mvh
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: W210 dørstop

Indlæg af Velo »

Døre er lidt ligesom bryster, jo ældre de bliver jo mere hænger de.

Læg mærke til hvor døren går ind over bøjlen til låsemekanismen. Det kan mange gange være nødvendigt at løsne og sænke denne bøjle for smidig dørluk.
Samtlige døre på min egen skulle have den kur og nu skal der næsten ingen ting til for at smække døren.
Besvar